Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan afhjælper app svage led i detailkæder

Mobaros grundlæggere - fra venstre: Christoffer Weiss Borup, Henrik F. Have og Jens Holm-Møller
Foto: Mobaro



Thursday den 25 February 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

En velkendt udfordring i detailbranchen gav i 2012 en dansk virksomhed en idé, som virksomheden nu satser internationalt på.

- Vi har udviklet en digital platform, der via en brugervenlig app til smartphones og tablets gør det muligt for detailkæder at automatisere opgavestyring og administrere digitale tjeklister. Systemet hjælper vores kunder med at kvalitetssikre kampagneaktiviteter og sikre, at alle butikker er klar til kunder, inden de åbner.

Sådan fortæller Christoffer Weiss Borup, som er direktør og partner i Mobaro A/S.

En velkendt udfordring i detailbranchen gav i 2012 Mobaros stiftere en idé. Med udgangspunkt i kundeberetninger om mangelfuld rapportering og kommunikation mellem hovedkontor og butikker satte de sig for at finde en løsning.

På den baggrund har virksomhedens stiftere i løbet af de seneste tre år arbejdet med en række danske detailkæder omkring udvikling af et system, der gør det nemt for kædeledelsen hver dag at opsamle et detaljeret statusbillede over alle butikker.

Tættere på butikkerne

I et interview med detailfolk.dk forklarer Christoffer Weiss Borup, hvad Mobaros målsætning er med virksomhedens mobile app:

- Det er en kendt omstændighed, at den geografiske afstand mellem kædeledelsen og frontlinjen påvirker mulighederne for at lykkes med eksekveringen af konceptet i det daglige. Målet med Mobaro Retail har fra dag ét været at fjerne afstanden mellem kædekontoret og butikkerne i den daglige kædedrift.

LÆS OGSÅ: Sådan kan butikker booste deres salg og synlighed

Fordele og ulemper

- Hvilken respons har I fået fra de butikker, der bruger jeres app?

- Vi oplever positive tilbagemeldinger fra både butiks- og distriktschefer. Det output, vi genererer med løsningen, giver kædeledelsen mulighed for at få overblik og dokumentation for daglig eksekvering i alle butikker. Samtidig giver vi butikkerne en motorvej direkte til de af deres kollegaer på hovedkontoret, der kan supportere dem bedst i hverdagen frem mod deres fælles målsætning om at levere på både salgs- og kundeoplevelser.

- Hvilke ulemper har butikker ved at bruge jeres app?

- Der er selvfølgelig altid en indsats forbundet med at implementere nye arbejdsgange, men baseret på den feedback, vi får fra kunderne, er det ikke vores oplevelse, at løsningen er til ulempe for butikken. Faktisk nærmere tværtimod, svarer Christoffer Weiss Borup.

LÆS OGSÅ: Hårdt pressede tøjbutikker går nye veje

Satser internationalt

Mobaro Retail gik i luften i januar 2015. Indtil videre har appen brugere på 30 markeder. Desuden åbnede Mobaro i januar et salgskontor i UK og har planer om opstart af to nye kontorer inden udgangen af 2016.

- Vi har investeret massivt i at få platformen gennemtestet og optimeret i tæt samarbejde med en række større danske kæder. Systemet er i dag igangsat hos ti kæder, og vi har pr. 1. januar oprustet internt med henblik på kraftig skalering af vores salgsaktivitet i både Skandinavien og resten af Europa.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD