Næsten alle kvinder er med i en fordelsklub
Langt de fleste danske forbrugere er med i en eller flere fordelsklubber. Det gælder især kvinderne, viser tal fra FDIH.
Godt ni ud af ti kvindelige forbrugere (92 procent) er medlemmer af en fordelsklub, mens 58 procent er medlemmer af mindst fire.
Hos mændene er tallene lidt lavere - niveauet ligger på henholdsvis 74 procent og 29 procent, viser tal fra FDIH - Foreningen for Dansk Internethandel.
Men selvom tallene tyder på, at vi har at gøre med et populært koncept, så er det ikke altid tilfældet. 35 procent af forbrugerne oplever “en lav” eller “meget lav” værdi af medlemskabet, mens 39 procent svarer “hverken/eller.”
Det tyder på spild af en masse potentiale, mener Andreas Dirksen. Han har stået bag flere fordelsklubber.
- Både for kunder og virksomhed er der et kæmpe potentiale i fordelsklubber. Kunderne kan – som navnet antyder – få en masse fordele, mens virksomheden kan sikre loyale kunder og samtidig få en masse værdifuld data, som kan bruges til at udvikle forretningen, siger han på FDIH’s hjemmeside.
Særligt må Club Matas tænkes at trække tallene op med sine omkring 1,6 millioner medlemmer. Tidligere har det været fremme, at Matas er lykkedes med at få 80 procent af danske kvinder mellem 18 og 65 år i nettet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter