Netto inddrager Matas i “smart” Gucci-annonce
Ny Netto-annonce fremhæver discountkæden som billigere end Matas. - Et forsøg på en smart markedsføringsgimmick, lyder reaktionen.
Netto har sendt en annonce på gaden, hvor to priser på en Gucci-parfume bliver sammenlignet. Det skriver Ekstra Bladet.
Den ene pris er discountkædens egen og lyder på 299 kroner, mens den anden er fra Matas og er på 640 kroner. Skal man have parfumen til den billigste pris, kræver det dog samtidig 25 mærker.
Hos Matas kalder man annoncen 'et forsøg på en smart markedsføringsgimmick'.
- Vi er ikke sure over den, men synes annoncen er underlig og bemærker at man skal købe for 1000 kr. i Netto for at få de mærker, der skal til for at få parfumen til den pris, som er fremhævet i annoncen, siger Informations- & miljøchef hos Matas, Henrik Engberg Johannsen, til eb.dk.
En blodig krig
Men hvorfor går Netto så hårdt til en detailkæde, de normalt ikke er i direkte konkurrence med? Det har Frederik Preisler et bud på. Han er kreativ direktør og partner i reklamebureauet Mensch.
- Det her en blodig krig, der handler om positioner. Netto opfatter ikke Matas som en konkurrent, men det her tjener til at beskytte Nettos egen position som prisførende i forhold til resten af detailhandlen. Matas er blot den tykke dreng i klassen, siger han til Business.dk.
Det er ikke første gang, at Matas bliver drillet eller presset på prisen. For tiden ligger de i hård konkurrence med særligt Normal-kæden på markedet for skønhedspleje. Alligevel kunne Matas tidligere på året præsentere et tilfredsstillende årsregnskab.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Matas har undervurderet konkurrent
Læs hele artiklen på Ekstra BladetFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter