Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netto får voldsomme reaktioner på partnerskab

Foto: Netto



Tuesday den 15 August 2023 kl. 11:06 - Kilde: Børsen

Gennem flere år har Netto været sponsor af Copenhagen Pride, og det har ført til stærke reaktioner, fortæller HR-direktør.

Med en enkelt undtagelse har dagligvarekæden Netto været sponsor for Copenhagen Pride hvert år siden 2017.

Forbindelsen til Copenhagen Pride afføder dog stærke reaktioner, fortæller HR-direktør Christian Dahl til Børsen.

- Tonen er generelt ekstremt hård i nogle af de henvendelser, vi får, siger han til avisen og fortsætter:

- Det gælder både på sociale medier, til vores kundeservice og ude i butikkerne. Men det får os ikke til at ryste på hånden. Der er nogle kunder, der kan være ret aggressive, og nogle kan godt finde på at skubbe til de støttearmbånd, vi sælger til priden eller kaste med tingene, siger han. 

I 2021 gav det anledning til kritik, at Netto trak sit sponsorat. Men det skyldtes, at Copenhagen Pride det år var en global begivenhed under navnet World Pride.

- Netto er ikke global. Vi ser ikke os selv som en spiller i en global sammenhæng. Og så er prisen også steget på sponsoratet. Det har vi ikke mulighed for at være med på, sagde Christian Dahl dengang til BT.

LÆS OGSÅ: Netto svarer på snak om droppet sponsorat: - En ridse i lakken

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD