Netto får voldsomme reaktioner på partnerskab
Gennem flere år har Netto været sponsor af Copenhagen Pride, og det har ført til stærke reaktioner, fortæller HR-direktør.
Med en enkelt undtagelse har dagligvarekæden Netto været sponsor for Copenhagen Pride hvert år siden 2017.
Forbindelsen til Copenhagen Pride afføder dog stærke reaktioner, fortæller HR-direktør Christian Dahl til Børsen.
- Tonen er generelt ekstremt hård i nogle af de henvendelser, vi får, siger han til avisen og fortsætter:
- Det gælder både på sociale medier, til vores kundeservice og ude i butikkerne. Men det får os ikke til at ryste på hånden. Der er nogle kunder, der kan være ret aggressive, og nogle kan godt finde på at skubbe til de støttearmbånd, vi sælger til priden eller kaste med tingene, siger han.
I 2021 gav det anledning til kritik, at Netto trak sit sponsorat. Men det skyldtes, at Copenhagen Pride det år var en global begivenhed under navnet World Pride.
- Netto er ikke global. Vi ser ikke os selv som en spiller i en global sammenhæng. Og så er prisen også steget på sponsoratet. Det har vi ikke mulighed for at være med på, sagde Christian Dahl dengang til BT.
LÆS OGSÅ: Netto svarer på snak om droppet sponsorat: - En ridse i lakken
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter