Netto svarer på snak om droppet sponsorat: - En ridse i lakken
Det har vakt opsigt, at Netto sløjfer sponsoratet af Copenhagen Pride og sideløbende skruer op for satsningen i Polen.
Gennem flere år har discountkæden Netto været blandt sponsorerne af Copenhagen Pride, der hvert år står for afholdelsen af Pride Week.
De fleste har nok set billeder af den meget farverige parade gennem København, hvor flere tusind deltagere fejrer kærlighed og rettigheder for LGBTQIA+, som det bliver beskrevet på organisationens hjemmeside.
Men i år har Netto valgt at stå uden for festen, og det har fået folk til at undre sig, skriver BT. I øjeblikket har discountkæden nemlig også gang i en enorm satsning på det polske marked, hvor det kan være svært at stikke ud fra mængden, når det gælder seksualitet og køn.
Ifølge HR-chefen i Netto - Christian Dah - skyldes det udelukkende, at Pride Week i år er en international begivenhed under navnet World Pride.
- Netto er ikke global. Vi ser ikke os selv som en spiller i en global sammenhæng. Og så er prisen også steget på sponsoratet. Det har vi ikke mulighed for at være med på, siger Christian Dah til BT.
- Det er en ridse i lakken for os, når de gisninger opstår, siger han.
World Pride afholdes fra den 12. august og 10 dage frem.
LÆS OGSÅ: Lukker ned for gratis tilbud til kunderne i Netto
Læs hele artiklen på BTFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter