Netto har skiftet fokus i ny reklamekampagne
I den seneste reklamekampagne går Netto tilbage til rødderne og sætter igen fokus på pris. Det har discountkæden gode erfaringer med.
Netto har lige haft premiere på et nyt reklameunivers, som smager lidt af tidligere tider.
Under sloganet Livet er dyrt - gå i Netto begynder Netto igen at fokusere på lave priser i jagten på kunder. Det nye univers er blevet til i samarbejde med reklamebureauet Brandhouse, som har en længere historik med den landsdækkende discountkæde.
For omkring 10 år siden stod Brandhouse bag kampagnen Det er hårdt at tjene penge - Få mest muligt ud af dem, som ligner en lidt længere udgave af det nye slogan.
- Sammen med Brandhouse/Subsero har vi udviklet et koncept, der har en klar rød tråd til vores tidligere markedsføring, som var med til at skabe vores brand. Det nye koncept har igen fokus på pris - og ikke mindst hovedårsagen til at gå i Netto: at det giver dig bedre råd til livet, skriver Kathrine Werling på LinkedIn. Hun er marketingchef i Netto.
Hidtil har Netto gjort brug af et reklameunivers med sloganet Hver dag tæller.
Genoptog samarbejdet
Efter otte år gik Brandhouse og Netto hver til sit i 2016. Siden har discountkæden blandt andet brugt bureauet Orbit Red, men tidligere på året blev der så igen pustet nyt liv i forholdet.
- Vi valgte lige før jul at invitere fem reklamebureauer ind, som vi kender godt, heriblandt Brandhouse. Og det er altid en overvejelse for begge parter, om man kan finde hinanden igen. Netto har ændret sig meget, og det har Brandhouse også med nye kreative teams og fusionen med digitalbureauet Subsero, sagde Kathrine Werling i marts.
- Vi ønsker et langsigtet strategisk og kreativt samarbejde, og de vigtigste valgkriterier var bureauets kreative team og et nyt brandkoncept, som passer godt til Netto. Med valget af Brandhouse får vi så også et bureau, der kender os og Salling Group rigtig godt, og så får vi en række relevante specialister med i købet, siger hun.
I 2012 modtog Brandhouse prisen The True Award for årets bedste tv-kampagne i Danmark. Det var for Netto-reklamerne.
LÆS OGSÅ: Mange flere Netto-kunder mistede besindelsen i 2020
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter