Netto finder sammen med eks-partner efter fire års pause
I Netto er det blevet tid til at skifte reklamebureau. Ind kommer en samarbejdspartner, der havde kæden som kunde indtil 2016.
Reklamebureauet Brandhouse skal igen arbejde på at få dagligvarekæden Netto til at se godt ud for kunderne.
Efter otte år gik parterne ellers fra hinanden i 2016, og siden har Netto blandt andet brugt bureauet Orbit Red. Men nu bliver der pustet nyt liv i forholdet, fremgår det af en pressemeddelelse fra Brandhouse.
- Vi valgte lige før jul at invitere fem reklamebureauer ind, som vi kender godt, heriblandt Brandhouse. Og det er altid en overvejelse for begge parter, om man kan finde hinanden igen. Netto har ændret sig meget, og det har Brandhouse også med nye kreative teams og fusionen med digitalbureauet Subsero, siger marketingchef i Netto, Kathrine Werling
- Vi ønsker et langsigtet strategisk og kreativt samarbejde, og de vigtigste valgkriterier var bureauets kreative team og et nyt brandkoncept, som passer godt til Netto. Med valget af Brandhouse får vi så også et bureau, der kender os og Salling Group rigtig godt, og så får vi en række relevante specialister med i købet, siger hun.
Kalder samarbejde ikonisk
Under det første samarbejde med Brandhouse blev Netto markedsført gennem reklamekampagnen Det er hårdt at tjene penge, som var en fast del af reklameblokkene på tv i de første år af 2010’erne.
I 2012 modtog Brandhouse endda prisen The True Award for årets bedste tv-kampagne i Danmark.
- Brandhouses gamle arbejde for Netto er ret ikonisk, siger Jeppe Ritz, der er Creative Director i Brandhouse.
- Derfor var det lidt specielt at skulle give et bud på et nyt koncept for Netto, kort efter Louis og jeg er startet på bureauet. Så vi er ekstra glade for nu at skulle være med til at sætte retningen for et så stærkt brand, fortsætter han.
Samarbejdet med Brandhouse starter med det samme
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter