Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netto finder sammen med eks-partner efter fire års pause

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 24 March 2021 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

I Netto er det blevet tid til at skifte reklamebureau. Ind kommer en samarbejdspartner, der havde kæden som kunde indtil 2016.

Reklamebureauet Brandhouse skal igen arbejde på at få dagligvarekæden Netto til at se godt ud for kunderne.

Efter otte år gik parterne ellers fra hinanden i 2016, og siden har Netto blandt andet brugt bureauet Orbit Red. Men nu bliver der pustet nyt liv i forholdet, fremgår det af en pressemeddelelse fra Brandhouse.

- Vi valgte lige før jul at invitere fem reklamebureauer ind, som vi kender godt, heriblandt Brandhouse. Og det er altid en overvejelse for begge parter, om man kan finde hinanden igen. Netto har ændret sig meget, og det har Brandhouse også med nye kreative teams og fusionen med digitalbureauet Subsero, siger marketingchef i Netto, Kathrine Werling

- Vi ønsker et langsigtet strategisk og kreativt samarbejde, og de vigtigste valgkriterier var bureauets kreative team og et nyt brandkoncept, som passer godt til Netto. Med valget af Brandhouse får vi så også et bureau, der kender os og Salling Group rigtig godt, og så får vi en række relevante specialister med i købet, siger hun.

Kalder samarbejde ikonisk

Under det første samarbejde med Brandhouse blev Netto markedsført gennem reklamekampagnen Det er hårdt at tjene penge, som var en fast del af reklameblokkene på tv i de første år af 2010’erne.

I 2012 modtog Brandhouse endda prisen The True Award for årets bedste tv-kampagne i Danmark.

- Brandhouses gamle arbejde for Netto er ret ikonisk, siger Jeppe Ritz, der er Creative Director i Brandhouse.

- Derfor var det lidt specielt at skulle give et bud på et nyt koncept for Netto, kort efter Louis og jeg er startet på bureauet. Så vi er ekstra glade for nu at skulle være med til at sætte retningen for et så stærkt brand, fortsætter han.

Samarbejdet med Brandhouse starter med det samme

LÆS OGSÅ: Netto lukker satsning på nethandel efter kort tid



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD