Ikea Danmark skifter kendt reklamebureau ud
Efter flere år stopper samarbejdet mellem Ikea Danmark og et af landets store reklamebureauer. En afløser er på plads.
Fremover kommer reklamebureauet Marketsquare til at varetage marketingindsatsen for Ikea Danmark.
Marketsquare har i forvejen en række detailvirksomheder stående i kundekartoteket - herunder Meny og Lyngby Storcenter - og nu gælder det så om at få lokket endnu flere kunder til at besøge de blå-gule varehuse.
- Vi ser meget frem til samarbejdet med Marketsquare, som, vi mener, er det helt rigtige bureau til at sikre Ikea Danmarks fremtidige position på markedet, siger Anne Krogh i en pressemeddelelse. Hun er Consumer & Customer Insights Manager i Ikea Danmark.
Blandt hovedopgaverne bliver at tilpasse det internationale marketingarbejde til det danske marked.
- Udover at Marketsquare skal sikre en vellykket lokal adaption af de kreative kampagner skabt i clusteret, skal bureauet udvikle taktisk, aktiverende kommunikation, der kan motivere kunderne til at besøge Ikea og få dem til at handle, uanset om det er fysisk eller online, siger Anne Krogh.
Farvel til kendt bureau
Skiftet af reklamebureau sker på baggrund af et nyt setup.
Tilbage i februar blev Ikea Virtue præsenteret som kreativt leadbureau i seks lande som en del af en omorganisering marketingindsatsen.
Det fik Ikea Danmark til at indlede en længere pitchrunde, hvor Marketsquare endte med at trække det længste strå. Hidtil havde bureauet Hjaltetin ellers haft tjansen gennem flere år.
- Vi vil gerne sige tak til Hjaltelin Stahl for mange års godt samarbejde, siger Anne Krogh og fortsætter:
- Gennem årene har vi sammen opnået flotte resultater og eksekveret velkendte, prisvindende kampagner så som ”Kvalitetstestet af hverdagen” og senest ”Black Friday (Re)sale”, der virkelig har skabt genklang i Danmark og styrket IKEA brandet,” fortsætter hun.
Hjaltetin har store kunder som Coop, Arla og Fisketorvet.
LÆS OGSÅ: Genåbnede Ikea-varehuse får Magasin til at protestere
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter