Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ikea Danmark skifter kendt reklamebureau ud

Foto: detailfolk.dk



Monday den 22 June 2020 kl. 09:57 af: Kristian Holgersen

Efter flere år stopper samarbejdet mellem Ikea Danmark og et af landets store reklamebureauer. En afløser er på plads.

Fremover kommer reklamebureauet Marketsquare til at varetage marketingindsatsen for Ikea Danmark.

Marketsquare har i forvejen en række detailvirksomheder stående i kundekartoteket - herunder Meny og Lyngby Storcenter - og nu gælder det så om at få lokket endnu flere kunder til at besøge de blå-gule varehuse.

- Vi ser meget frem til samarbejdet med Marketsquare, som, vi mener, er det helt rigtige bureau til at sikre Ikea Danmarks fremtidige position på markedet, siger Anne Krogh i en pressemeddelelse. Hun er Consumer & Customer Insights Manager i Ikea Danmark.

Blandt hovedopgaverne bliver at tilpasse det internationale marketingarbejde til det danske marked.

- Udover at Marketsquare skal sikre en vellykket lokal adaption af de kreative kampagner skabt i clusteret, skal bureauet udvikle taktisk, aktiverende kommunikation, der kan motivere kunderne til at besøge Ikea og få dem til at handle, uanset om det er fysisk eller online, siger Anne Krogh.

Farvel til kendt bureau

Skiftet af reklamebureau sker på baggrund af et nyt setup.

Tilbage i februar blev Ikea Virtue præsenteret som kreativt leadbureau i seks lande som en del af en omorganisering marketingindsatsen.

Det fik Ikea Danmark til at indlede en længere pitchrunde, hvor Marketsquare endte med at trække det længste strå. Hidtil havde bureauet Hjaltetin ellers haft tjansen gennem flere år.

- Vi vil gerne sige tak til Hjaltelin Stahl for mange års godt samarbejde, siger Anne Krogh og fortsætter:

- Gennem årene har vi sammen opnået flotte resultater og eksekveret velkendte, prisvindende kampagner så som ”Kvalitetstestet af hverdagen” og senest ”Black Friday (Re)sale”, der virkelig har skabt genklang i Danmark og styrket IKEA brandet,” fortsætter hun.

Hjaltetin har store kunder som Coop, Arla og Fisketorvet.

LÆS OGSÅ: Genåbnede Ikea-varehuse får Magasin til at protestere

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD