Netbutikker kæmper med mange returvarer
En ny stor britisk undersøgelse viser, at især mange kvinder sender tøj købt online tilbage til netbutikken. Det har konsekvenser.
Mange netbutikker har stadig gratis levering, hvis kunderne køber for minimum et bestemt beløb, men det presser butikkerne, at mange kunder sender returvarer.
Således viser en ny stor britisk undersøgelse, at næsten to ud af tre kvinder sender mindst et stykke beklædning retur, når de købet tøj online.
Det oplyser BBC og Finans, som skriver, at de mange retursendinger er med til at gøre priserne højere, fordi nethandelsbutikkerne skal havde deres omkostninger til forsendelse dækket.
Undersøgelsen, som er foretaget af konsulentvirksomheden Savvy Marketing for BBC Radio, viser, at ud af 1000 onlinehandlende i løbet af de seneste seks måneder svarer 56 procent, at de har sendt varer retur. Den største andel findes hos kvinderne, hvor 63 procent af de adspurgte har sendt tøj og beklædning retur til netbutikken.
- Vi ser en tendens til, at kunderne køber mange forskellige størrelser af det samme produkt, så de bruger deres soveværelse som prøverum, siger Lee Bloor, medejer af netbutikken Lavish Alice, til BBC.
LÆS OGSÅ: Næsten halvdelen af tøjet fra denne netbutik returneres
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter