Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netbutikker kæmper med mange returvarer

Foto: Colourbox



Wednesday den 1 June 2016 kl. 09:18 - Kilde: BBC og Finans

En ny stor britisk undersøgelse viser, at især mange kvinder sender tøj købt online tilbage til netbutikken. Det har konsekvenser.

Mange netbutikker har stadig gratis levering, hvis kunderne køber for minimum et bestemt beløb, men det presser butikkerne, at mange kunder sender returvarer.

Således viser en ny stor britisk undersøgelse, at næsten to ud af tre kvinder sender mindst et stykke beklædning retur, når de købet tøj online.

Det oplyser BBC og Finans, som skriver, at de mange retursendinger er med til at gøre priserne højere, fordi nethandelsbutikkerne skal havde deres omkostninger til forsendelse dækket.

Undersøgelsen, som er foretaget af konsulentvirksomheden Savvy Marketing for BBC Radio, viser, at ud af 1000 onlinehandlende i løbet af de seneste seks måneder svarer 56 procent, at de har sendt varer retur. Den største andel findes hos kvinderne, hvor 63 procent af de adspurgte har sendt tøj og beklædning retur til netbutikken.

- Vi ser en tendens til, at kunderne køber mange forskellige størrelser af det samme produkt, så de bruger deres soveværelse som prøverum, siger Lee Bloor, medejer af netbutikken Lavish Alice, til BBC.

LÆS OGSÅ: Næsten halvdelen af tøjet fra denne netbutik returneres



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD