Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Iværksætteri: Vigtige faktorer i opstarten"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Nødråb: Butikker i københavnsk madmarked mangler kunder

Foto: morguefile.com



Torsdag den 23 november 2017 kl. 09:21 - Kilde: Berlingske Business - 0

 

Mange butikker er lukket, mens flere andre klager over manglende kunder. Direktøren melder dog om fremgang.

Efter madkarkedet Westmarket åbnede på Vesterbro sidste år, har der været store vanskeligheder med at få lokket kunder nok indenfor.

I juli blev projektet styrket af en million-investering, men indtil videre har det ikke haft en afgørende effekt. Til Berlingske Business klager flere af stadeholderne i hvert fald over, at de har besvær med at holde deres forretning kørende.

En del af skylden bliver placeret hos ledelsen.

- De har hele vejen igennem lovet guld og grønne skove, men de har ikke holdt et ord af det. Jeg skulle have haft eneret på at sælge is og kaffe, men pludselig begyndte andre også bare at sælge det, siger en anonym butiksejer til Berlingske Business.

- Vi blev lovet tre mio. gæster, og i stedet har vi haft ... måske 2-300.000, fortsætter han.

26 ud af 60 pladser er lige nu tomme i Westmarket. Men udviklingen går den rigtige vej, mener adm. direktør Steen Jensen. Han understreger, at besøgstallet er steget med otte procent og at detailområdet, hvor mange boder er lukket, skal ændres.

Fik stor million-investering

I juli blev Westmarket styrket af en investering på et tocifret millionbeløb. Den skulle være med til at klare to af madmarkedets største problemer, nemlig området ved indgangen mod Vesterbrogade og manglende muligheder for at invitere gæsterne udenfor.

- Vi har nu fået indrettet et udendørsmiljø, hvor vores gæster kan nyde den ægte, gedigne baggårdsstemning a la Vesterbro med masser af plads til leg og sol på næsen eller hygge under stjernerne. Det fejrer vi senere på sommeren, når de sidste detaljer er på plads, sagde Steen Jensen i en pressemeddelelse i forbindelse med investeringen.

- Vi er også i gang med at gentænke området mod Vesterbrogade, hvor vi i højere grad ønsker en blanding af små og store enheder. Hvad der præcist kommer til at ske, kan jeg ikke løfte sløret for endnu, men vi ser området som en fantastisk platform til at vise københavnere og turister, hvad den danske fødevarebranche formår, fortsatte han.

LÆS OGSÅ: Ny investering skal redde Westmarket

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD