Nødråb: Butikker i københavnsk madmarked mangler kunder
Mange butikker er lukket, mens flere andre klager over manglende kunder. Direktøren melder dog om fremgang.
Efter madkarkedet Westmarket åbnede på Vesterbro sidste år, har der været store vanskeligheder med at få lokket kunder nok indenfor.
I juli blev projektet styrket af en million-investering, men indtil videre har det ikke haft en afgørende effekt. Til Berlingske Business klager flere af stadeholderne i hvert fald over, at de har besvær med at holde deres forretning kørende.
En del af skylden bliver placeret hos ledelsen.
- De har hele vejen igennem lovet guld og grønne skove, men de har ikke holdt et ord af det. Jeg skulle have haft eneret på at sælge is og kaffe, men pludselig begyndte andre også bare at sælge det, siger en anonym butiksejer til Berlingske Business.
- Vi blev lovet tre mio. gæster, og i stedet har vi haft ... måske 2-300.000, fortsætter han.
26 ud af 60 pladser er lige nu tomme i Westmarket. Men udviklingen går den rigtige vej, mener adm. direktør Steen Jensen. Han understreger, at besøgstallet er steget med otte procent og at detailområdet, hvor mange boder er lukket, skal ændres.
Fik stor million-investering
I juli blev Westmarket styrket af en investering på et tocifret millionbeløb. Den skulle være med til at klare to af madmarkedets største problemer, nemlig området ved indgangen mod Vesterbrogade og manglende muligheder for at invitere gæsterne udenfor.
- Vi har nu fået indrettet et udendørsmiljø, hvor vores gæster kan nyde den ægte, gedigne baggårdsstemning a la Vesterbro med masser af plads til leg og sol på næsen eller hygge under stjernerne. Det fejrer vi senere på sommeren, når de sidste detaljer er på plads, sagde Steen Jensen i en pressemeddelelse i forbindelse med investeringen.
- Vi er også i gang med at gentænke området mod Vesterbrogade, hvor vi i højere grad ønsker en blanding af små og store enheder. Hvad der præcist kommer til at ske, kan jeg ikke løfte sløret for endnu, men vi ser området som en fantastisk platform til at vise københavnere og turister, hvad den danske fødevarebranche formår, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Ny investering skal redde Westmarket
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter