Modeopkøb skal repositionere Kvickly
Med købet af to modemærker vil Coop repositionere Kvickly på det danske dagligvaremarked, mener to eksperter.
Opkøbet af de to modebrands Jackpot og Cottonfield er udtryk for, at Kvickly er ved at positionere sig selv på det danske dagligvaremarked.
Det mener to eksperter, som detailfolk.dk har talt med.
- Coop er ved at skifte gear. Mange kæder og butikker kæmper en kamp på et presset marked, og de skal finde noget at positionere sig på, siger trendforsker Louise Byg Kongsholm, der er direktør i pej gruppen.
LÆS OGSÅ: Kvickly køber to kendte modemærker
Detaileksperten Flemming Birch, der er partner i virksomheden Birch & Birch Markedsudvikling, mener, at det især er i forhold til den direkte konkurrent Føtex, at Coop nu vil markere sig.
- Købet er et udtryk for, at Coop i form af Kvickly vil sætte sig på tøjmarkedet i konkurrence til Føtex, siger han til detailfolk.dk.
Tøjfokus er ikke tilfældigt
Det er ikke tilfældigt, at det lige netop er to tøjmærker, som Coop har investeret i.
- Textil har altid fyldt meget for Coop, og nu har de så skruet op i et forsøg på at skille sig ud, siger Louise Byg Kongsholm.
Det er en fordel for Coop, at de to IC Company mærker ikke er fremmede for kunderne.
- Jackpot og Cottonfield er mærker, som folk kender i forvejen, og som måske kan drive trafik til Kvickly. Det er mærker, der appellerer bredt, og det skal de også, siger Flemming Birch.
Louise Byg Kongsholm tror ikke, at det er den sidste, vi har set til Coops forsøg på at skille sig ud på det pressede danske marked.
- De har tidligere rykket sig lidt på webshop, for nylig lancerede de deres nye bank og nu er det så fashion. Jeg vil tro, at de har mere i støbeskeen, siger hun til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter