Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nyt koncept øger salget i Kvickly

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 20 March 2013 kl. 08:26 af: Simone Hansen

Med et nyt succesfuldt koncept fik Kvickly flere kunder i butikken og øget salget i en særlig varegruppe.

Dagligvarekæden Kvickly ville gerne have lidt flere yngre kunder i deres butikker og sælge mere af den 'smartere' spiritus. Og det har en ny drinks-stander nu hjulpet dem med. 

Her kan kunderne lave en søgning på den spiritus, de står med i hånden, og straks kommer der en masse forslag til drinks frem på skærmen. 

- Vi ville gerne gøre noget nyt med vores spiritusafdeling i Kvickly og ændre image til noget mere smart, frem for kun at sælge tungere spiritus. Derfor lavede vi en test sidste år, hvor vi havde bartendere og drinksstandere ude i nogle butikker, fortæller sortimentschef hos Kvickly, Anette Christensen til detailfolk.dk.

Gode resultater

- Vi fik et rigtig positivt resultat og fik solgt væsentligt mere spiritus, derfor har vi nu placeret drinksstandere i cirka 30 Kvickly-butikker, der primært ligger i de store byer, siger hun og tilføjer, at Kvickly dog ikke ønsker at profilere sig på spiritussalg. 

I øjeblikket rummer drinksstanderen cirka 300 opskrifter og giver desuden også guides til, hvordan man mikser visse drinks. Når kunderne har lavet en søgning, kan de printe en bon ud med de forskellige opskrifter og ingredienser på. 

Mange varegrupper i spil

Hos NS Media, der står bag drinksstanderne, ser man stort potentiale i konceptet. 

- Drinkstanderen giver rigtig mange muligheder. Hvis vi ser på den i et fremtidsperspektiv, så kan den bruges på mange andre varegrupper. Det kan for eksempel være, at man scanner en bøf, og så giver standeren et bud på, hvilke vine der vil passe til kødet, siger direktør hos NS Media Jens Eriksen til detailfolk.dk. 

God til kundeundersøgelser

- Derudover kan man forestille sig, at man kan indgå aftaler med producenter, der kan få lov at stå som afsender på særlige produkter. Den kan også bruges til kundeundersøgelser og surveys. Det kunne for eksempel være, at spiritusproducenter kunne bruge data til at se, hvad kunderne søger på og køber, tilføjer han. 

Hos Kvickly tror man ligeledes på, at drinksstanderen byder har gode fremtidsudsigter.

- Vi vil gerne inspirere vores kunder og det er et program der er under konstant udvikling, så det her er kun starten og vi tænker  da over, hvad vi ellers kan bruge den til, siger Anette Christensen.  

  



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD