Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

IC Companys sælger fra

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 5 February 2013 kl. 10:15 af: Simone Hansen

Det nye regnskab fra den danske tøjgigant IC Companys har medført at koncernen skærer to af deres tøjmærker fra.

Imens salget af IC Companys tøjmærker til det såkaldte premium-segment, dvs. tøj i den øvre midtpris, går ganske fint, står det mere sløjt til med dele af tøjmærkerne til Mid Market-segmentet. Helt præcist viser nyeste regnskab fra andet kvartal 2012/2013, at tøjmærkerne Cottenfield og Jackpot  ikke har klaret sig godt nok, og derfor sælger virksomheden de to mærker fra.

De resterende mærker inddeles i tre segmenter, lavpris, midtpris og øvre midtpris, som får navnene Premium, Mid Market og Fast Fashion. 

-  Med etableringen af tre forretningssegmenter og salget af Jackpot og Cottonfield fortsætter vi med at forenkle koncernen med det mål at øge koncernens vækst og indtjeningsevne, siger IC Companys direktør Niels Mikkelsen ifølge epn.dk. 

I ledelsesberetningen begrunder man tilbagegangen for de to mærker med en stor eksponering mod retail i Østeuropa og Tyskland.

Enkelte mærker i vækst

Til gengæld skabte tre af koncernens 11 mærker Tiger of Sweden, By Malene Birger og Soaked in Luxury vækst. 

Omsætningen på andet kvartal lød på det nogenlunde forventede 838,9 mio. kroner mod 929,5 mio. kroner i andet kvartal af 2011/12.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD