IC Companys sælger fra
Det nye regnskab fra den danske tøjgigant IC Companys har medført at koncernen skærer to af deres tøjmærker fra.
Imens salget af IC Companys tøjmærker til det såkaldte premium-segment, dvs. tøj i den øvre midtpris, går ganske fint, står det mere sløjt til med dele af tøjmærkerne til Mid Market-segmentet. Helt præcist viser nyeste regnskab fra andet kvartal 2012/2013, at tøjmærkerne Cottenfield og Jackpot ikke har klaret sig godt nok, og derfor sælger virksomheden de to mærker fra.
De resterende mærker inddeles i tre segmenter, lavpris, midtpris og øvre midtpris, som får navnene Premium, Mid Market og Fast Fashion.
- Med etableringen af tre forretningssegmenter og salget af Jackpot og Cottonfield fortsætter vi med at forenkle koncernen med det mål at øge koncernens vækst og indtjeningsevne, siger IC Companys direktør Niels Mikkelsen ifølge epn.dk.
I ledelsesberetningen begrunder man tilbagegangen for de to mærker med en stor eksponering mod retail i Østeuropa og Tyskland.
Enkelte mærker i vækst
Til gengæld skabte tre af koncernens 11 mærker Tiger of Sweden, By Malene Birger og Soaked in Luxury vækst.
Omsætningen på andet kvartal lød på det nogenlunde forventede 838,9 mio. kroner mod 929,5 mio. kroner i andet kvartal af 2011/12.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter