Kvickly køber to kendte modemærker
To kendte danske modemærker får ny ejer i dagligvarebranchen.
Mærkerne Jackpot og Cottenfield får ny ejer.
Det er dagligvarekæden Coop, der har købt de to mærker, som skal være en nøglesten i Kvicklys satsning på tekstilområdet.
- Købet er en milepæl på rejsen mod Det ny Kvickly, hvor vi vil løfte kvaliteten i vores nonfood-afdelinger på samme måde, som vi har gjort på food-delen, siger kædedirektør i Kvickly, Jesper Faurholdt, i en udtalelse.
IC Company ser positivt på salg
Hos den tidligere ejer af de to mærker, IC Companys, er man også glad for salget, der har været længe undervejs, fordi det har været svært at finde den rette køber.
LÆS OGSÅ: IC Companys mangler køber
- Jackpot og Cottonfield har været en del af IC Companys familien fra koncernens begyndelse tilbage i 2001. I dag ejer IC Companys en lang række danske og internationale brands, og det har været en strategisk målsætning for os at forenkle og fokusere vores portefølje. Vi er derfor glade for at kunne meddele, at Jackpot og Cottonfield nu fortsætter hos en ny dedikeret ejer, Coop, hvor jeg ved, man ser frem til fortsat at udvikle de to kendte, danske mærker, siger IC Companys adm. direktør Niels Mikkelsen.
Salget medfører, at nuværende retailbutikker, der forhandler de to brands, gradvis vil blive afviklet, mens distributionen til engroskunder vil fortsætte frem til 31. december 2013.
Samtidig oplyser IC Company, at salget påvirker selskabets likviditet positivt med 30 millioner kroner, mens der også foretages nedskrivninger, der påvirker regnskabet negativt med 80 millioner kroner.
IC Company oplyser, at det er noget, man har taget højde for i årsregnskabet.
Vil fastholde position på markedet
Hos Kvickly er ambitionen, at fastholde de to mærkers position og image på markedet.
- Vores mål er at fastholde og udvikle mærkernes position som modebrands med stærkt image, høj kvalitet og konstant aktualitet. Vi ser samme udvikling på tekstilområdet som i dagligvarehandlen, hvor salget af bedre kvalitet flyttes fra specialbutikker til store butikker som Kvickly, hvor forbrugerne kommer i forvejen, siger Coop’s direktør for Nonfood, Jan Adolfsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter