Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

MobilePay vil fange internationale impulskøbere

Foto: Claus Sjödin



Tuesday den 19 May 2015 kl. 09:30 af: Lise Møller Schilder

Snart kan kunderne bruge MobilePay til at scanne koder og sågar lyde i reklamer, hvorefter varen straks er købt og afsendt.

Mobile betalingsformer udvikler sig med lynets hast. Og seneste skud på stammen er MobilePays samarbejde med det britiske selskab Powa Technologies.

MobilePay, som er en betalings-app fra Danske Bank, har valgt at indgå samarbejdet, fordi Powa Technologies kan give kunderne adgang til en helt ny og international måde at betale på. 

- Perspektivet i det nye samarbejde er, at MobilePay-brugere på sigt kan begynde at handle mobilt overalt i verden, hvor PowaTag har etableret partnerskaber. Brugeren vil blot skulle åbne sin MobilePay, aktivere PowaTag og skanne såkaldte tags fra f.eks. magasiner og reklamesøjler, eller lyd-bidder fra f.eks. en TV-reklame. Derpå kan kunden godkende købet med et enkelt klik, skriver Danske Bank i en pressemeddelelse.

Internationale impulskøbere

Den nye form for teknologi åbner således op for en hel ny form for impulskøb, fordi konto og registreringsnumre samt leveringsadresse allerede er tastet ind i appen. Købene kan dog kun ske med de firmaer, som Powa Technologies har lavet en aftale med. Indtil videre er der tale om 1200 Brands og kæder. Det gælder blandt andet Best Western og Miinto.

- Partnerskabet med PowaTag er helt nyt. Vores forhåbning er, at det på sigt kan løfte MobilePay til et nyt niveau, hvor brugerne også kommer til at kunne anvende løsningen udenfor landets grænser, siger chefen for MobilePay-divisionen i Danske Bank, Mark Wraa-Hansen i pressemeddelelsen.

Teknologien er dog endnu ikke blevet implementeret i MobilePay. Til Børsen siger Mark Wraa-Hansen, at han håber at kunne tilknytte den nye teknologi til appen i løbet af 2015. Men det kommer an på, hvor hurtigt Danske Bank kan udvikle en brugervenlig og intuitiv løsning.

LÆS OGSÅ: Nu bruger hver anden dansker MobilePay



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD