Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Netbutik kritiserer MobilePay

Foto: Claus Sjödin



Wednesday den 15 April 2015 kl. 05:50 af: Freja Thorbech

En netbutik mener, at MobilePays løsning til e-handel skræmmer kunderne væk. Danske Bank kan ikke genkende kritikken.

Et par klik på telefonen, og så er varerne købt og betalt via MobilePay.

Det er udgangspunktet for MobilePays løsning til e-handel, der blev lanceret tidligere på året, og som skal gøre det nemmere for kunderne at betale varerne online.

LÆS OGSÅ: MobilePay satser på integration med netbutikker

Hos netbutikken Gucca.dk, der blandt andet sælger bøger, film og tv-serier online, oplever man dog i stedet, at MobilePays løsning til e-handel i højere grad forvirrer kunderne og skræmmer dem fra at gennemføre købet.

- Vi ser faktisk at betaling med MobilePay nærmest skræmmer vores kunder væk. Over 90 procent af vores kunder, der kommer ind i vores normale betalingsforløb, med kreditkort eller bankoverførsel, gennemfører købet. Hvorimod kun 55 procent af vores kunder der forsøger at betale med MobilePay gennemfører købet. Det er en væsentlig forringelse – og vi havde forventet det modsatte, siger kommunikationschef Michael Bach Godballe.

Danske Bank: Vi tager feedbacken seriøst

Hos Danske Bank stemmer Gucca.dk’s oplevelse ikke overens med det billede, man ellers har af løsningen, der indtil videre bruges af 274 butikker med 150 mere på vej.

- Vi oplever nærmest det modsatte. Andelen af online MobilePay-betalinger er i kraftig vækst, og der er en høj gennemførelsesrate. Men vi tager naturligvis den her feedback meget seriøst og vil række ud til Gucca.dk for at høre om deres erfaringer og se, om der er noget, vi kan gøre i den henseende, siger Mark Wraa-Hansen, der er chef for MobilePay-divisionen i Danske Bank.

Mark Wraa-Hansen forklarer, at Gucca.dk’s problemer måske kan skyldes, at kunderne skal aktivere dankortet første gang, det skal bruges til at handle online med MobilePay.

- På trods af, at vi har testet det flow rigtig meget på brugersiden, så kunne der måske være noget her, der kunne forbedres yderligere, siger Mark Wraa-Hansen til detailfolk.dk og understreger, at dankortet kun skal aktiveres første gang, man bruger det til at handle med MobilePay online.

Danske Bank har set en tredobling i antallet af onlinebetalinger med MobilePay fra februar til marts, hvor 6.000 betalte med appen, og Mark Wraa-Hansen fortæller, at tilbagemeldingerne generelt er positive.

Hos Gucca.dk, der årligt besøges af over 500.000 danskere, betvivler Michael Bach Godballe heller ikke MobilePays potentiale.

- Løsningen halter nu, men vi bliver helt klart hængende, for potentialet er enormt. Men det bliver først rigtig godt, når det faktisk bliver nemmere og hurtigere at betale med MobilePay end med kreditkort – og den tid kommer, det er jeg ikke i tvivl om, siger han.

LÆS OGSÅ: Nu forstærkes MobilePay til e-handel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD