Miinto lancerer ekspreslevering
Den danske modeportal på er nu klar til at tilbyde sine kunder levering af netkøb inden for ganske kort tid.
Højt tempo ser ud til at være et af nøgleordene for modebutikkerne på nettet. Tidligere på året begyndte tøjgiganten Zalando at teste et koncept med hurtige leveringer til sine stockholmske kunder. Og nu samler en stor dansk spiller handsken op.
Modeportalen Miinto vil fremover tilbyde sine kunder ekspreslevering, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Fra kunden har bestilt ordren på nettet, skal den være fremme inden for blot 80 minutter. Indtil videre gælder den nye service kun i København og Aarhus, men planen er få resten af landet med på et senere tidspunkt.
Satser på den lokale handel
I forvejen arbejder Miinto med et koncept om at “shoppe lokalt online,” og det kommer den nye service til at underbygge. For det er kun muligt at få bragt sine indkøb hurtigt ud, hvis de stammer fra en butik i lokalområdet.
- Forbrugerne derude vil gerne shoppe lokalt, men de har en travl hverdag og kræver mere end nogensinde convenience. Det ønsker vi at imødekomme med vores nyeste koncept, der skal tage vores service til et niveau, som vores udenlandske modspillere ikke kan matche, siger grundlægger og administrerende direktør, Konrad A. Kierklo, i pressemeddelelsen.
- For os handler det i høj grad om at fortælle forbrugerne om de mange fordele ved at handle lokalt, og derigennem blandt andet kunne tilbyde den bedste service til vores mange kunder. God service handler også om levering og fleksibilitet, og netop derfor tilbyder vi nu ekspreslevering, fortsætter han.
Butiksindehaver: Samarbejde betyder bedre service
Aarhusianske BA10 er en af de første butikker, der tilbyder ekspreslevering i samarbejde med Miinto. De glæder sig over den nye service, fortæller indehaveren Marc Rieper.
- For os er tiltag som ekspreslevering endnu en måde både at kunne give vores kunder en endnu bedre service og så differentierer det os som butik, når vi kan tilbyde en så hurtig levering, for det er der ikke mange andre butikker, der formår, siger han.
- Vi ville ikke egenhændigt kunne tilbyde vores kunder denne tjeneste, men gennem samarbejdet med Miinto, samler vi og resten af de danske butikker kræfterne og potentialerne, slutter han.
Den nye service bliver også rullet ud på dele af det norske og hollandske marked. I Danmark har Miinto 28 modebutikker tilknyttet tjenesten.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter