Rema 1000 satser på lynlevering
Med en udvidelse af app'en Vigo vil Rema 1000 tilbyde ekstra hurtig levering af dagligvarer til kunderne.
I 100 dage har Rema 1000s kunder haft muligheden for at benytte sig af app’en og leveringstjenesten Vigo. Nu udvider discountkæden sin service med en såkaldt strakslevering, så kunderne kan få deres varer bragt ud inden for tå timer.
- Onlinehandel er på vej ind i en ny tidsalder. Hvor vi før har måttet vente på varerne i et par dage, vil vi nu have dem med det samme. Indtil videre har onlinehandel kun dækket en procent af dagligvaremarkedet, men jeg tror, at kurven vender i takt med mere strakslevering, siger Jesper Bove-Nielsen, adm. direktør i Vigo, i en pressemeddelelse.
Med Vigo er det muligt at bestille sine dagligvarer og få fremmede personer til at klare indkøb og levering. Indkøberne er ikke ansatte i Rema 1000, men andre brugere af app’en fra nærområdet, som har meldt sig til tjeneste. Ifølge REMA 1000’s egne tal er 48 procent af bestillingerne på nuværende tidspunkt strakslevering og den gennemsnitlige leveringstid ligger på 123 minutter.
- Allerede nu, kort tid efter vi har lanceret, kan vi se et tydeligt indkøbsmønster – kunderne ønsker varerne leveret hurtigst muligt. Danskerne har taget on demand-tendensen til sig, som vi kender fra Netflix. De vil have produktet i det øjeblik, de trykker på knappen, og vi er glade for at kunne imødekomme dem med strakslevering, siger Jesper Bove-Nielsen, adm. direktør i Vigo, i en pressemeddelelsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter