Manden bag discount-succes fylder rundt
Siden dagens fødselar tiltrådte stillingen som administrerende direktør, har discountkæden åbnet mere end 150 butikker i landet.
Discountkæderne i Danmark er i hård konkurrence. Men gennem de seneste år har den norsk-ejede franchisekæde Rema 1000 alligevel formået at stable en velfungerende forretning på benene.
Som Detailfolk tidligere har bragt historier om, så har kæden blandt andet været den højst placerede repræsentant fra detailbranchen på en liste over de bedste brands og har overgået konkurrenten Netto på flere nøgletal.
Nu runder en af hovedkræfterne bag et skarpt hjørne, skriver Rema 1000 i en pressemeddelelse. Det drejer sig om den administrerende direktør i Danmark, Henrik Burkal, som i dag fylder 50. Han har været på posten siden 2005, hvor discountkæden blot havde 123 danske butikker. I dag er tallet steget til 284.
Henrik Burkal er uddannet cand. merc. fra Syddansk Universitet i 1992 og har en MBA i forandringsledelse. Karrieren begyndte hos Netto og bragte ham nogle år senere til it-koncernen CCI. Her blev han i ti år, inden han kom til Rema 1000.
Udover rollen som adm. direktør er Henrik Burkal også medlem af bestyrelsen for Rema Franchise i Norge og har siden 2008 desuden været adm. direktør for Reitan Distribution. Samtidig sidder han med i et globalt panel under World Economic Forum, der arbejder med bud på fremtidens detailhandel.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter