Matas skuffer og nedjusterer forventninger
Der er to grunde til, at landets største materialist-kæde nu nedjusterer forventningerne til hele året.
Det går knap så godt for salget hos Matas-kæden, som derfor nedjusterer forventningerne til hele året.
Det oplyser Matas, som har opgjort foreløbige salgsdata for egne butikker for 2. kvartal 2015/16 – dækkende 1. juli 2015 til 30. september 2015.
Den sammenlignelige vækst (like-for-like-væksten) i butikkerne udgjorde 0,2 procent i 2. kvartal 2015/16, og for de første 6 måneder af regnskabsåret 2015/16 udgjorde like-for-like-væksten 0,3 procent, oplyser Matas i en fondsbørsmeddelelse.
Forbrugerne har ifølge materialist-kæden også i regnskabsårets 2. kvartal 'udvist tilbageholdenhed’, hvilket er blevet afspejlet i salget hos Danmarks største detailforhandler inden for skønhed, sundhed og personlig pleje.
LÆS OGSÅ: Her vil Matas sætte ind fremadrettet
Salg skuffer
- Salgsudviklingen i vore egne Matas-butikker har i 2. kvartal således været under det ventede, om end der har været en mere positiv tendens mod slutningen af kvartalet, lyder det fra Matas, som nu forventer en årsomsætning på omkring 3,45 milliarder kroner mod tidligere omkring 3,50 milliarder kroner.
Det er baseret på en forventning om en like-for-like-vækst for helåret på omkring 1 procent mod tidligere omkring 2 procent.
Delårsrapporten for de første 6 måneder af 2015/16 offentliggøres den 19. november.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter