Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Mange forbrugere bryder sig slet ikke om Black Friday

Foto: detailfolk.dk



Torsdag den 5 december 2019 kl. 10:30 af: Kristian Holgersen

De danske forbrugere er splittede, når det gælder Black Friday. Især mændene er skeptiske, viser en ny analyse.

For ganske få år siden var Black Friday ikke andet end et amerikansk kuriosum. Nu er dagen kendt af nærmest alle danskere.

Bare to procent af befolkningen har stadig ikke hørt om Black Friday, viser en ny undersøgelse fra YouGov.

Men det er langtfra alle danskere, som holder af det importerede udsalgsfænomen. 32 procent bryder sig decideret ikke om Black Friday, mens 40 procent svarer, at dagen giver anledning til generelt overforbrug.

De danske mænd er som gruppe mere negativt indstillede til shoppedagen (37 procent) end kvinderne (27 procent). Danskere i alderen 18-29 år lægger mest vægt på overforbruget.

Omvendt mener 26 procent, at Black Friday er en god måde at spare penge på og 32 procent mener, at det er en god anledning til at købe julegaver.

Undersøgelsen om Black Friday er baseret på 1012 interviews med repræsentativt udvalgte personer fra et YouGov-panel. Data er indsamlet fra perioden 29. november til 2. december 2019.

LÆS OGSÅ: Status: Black Friday buldrer derudaf på nettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD