Kinesisk gigant gør status: Singlernes dag blev større end nogensinde

På 16 timer og 30 minutter havde den kinesiske gigant, Alibaba, slået sidste års Singles Day-rekord. Dansk virksomhed storsælger.
Forventningerne er store til årets Black Friday herhjemme, hvis man skal tro en prognose fra FDIH. Men uanset hvad, så kommer omsætningen til at blegne i forhold til Singles Day i Kina.
På den enorme udsalgsdag, som efterhånden har spredt sig til resten af verden, formåede den kinesiske internetgigant Alibaba at omsætte for et rekordstort milliardbeløb. Det skriver CNN Business.
Efter bare 16 timer og 30 minutter var der gjort kål på sidste års rekord, som lød på 210 milliarder kroner, og ved dagens afslutning kunne Alibaba bogføre astronomiske 260 milliarder.
Så selvom nogle analytikere faktisk havde ventet en forholdsvis stille Singles Day, så endte det alligevel med en vækst på 25 procent.
Fire kinesiske singler opfandt i 1993 Singles' Day som en modsætning til den amerikanske Valentines Day. Dagen afholdes hvert år den 11.11, fordi ettallerne symboliserer, at man er alene.
Internetgiganten Alibaba har efterfølgende formået at gøre Singles' Day til verdens største handelsdag med inspiration fra de amerikanske handelsdage Black Friday og Cyber Monday.
Dansk virksomhed storsælger
Hos den danske Sinful, som sælger sexlegetøj og tilbehør til Kina gennem Alibaba, kunne de sagtens mærke, at der var tryk på.
- Singles Day er uden sammenligning den største salgsdag i Kina, og sexlegetøj er virkelig noget, som kineserne køber denne dag, siger Tonny Andersen i en pressemeddelelse. Han er CEO hos Sinful.
Særligt en vare i sortimentet gik som varmt brød.
- Vi modtog det samme antal ordrer, som vi normalt gør på en hel måned og det skyldes især vores svanemærkede glidecreme, som de kinesiske kunder er helt vilde med, fortæller Tonny Andersen, CEO hos Sinful.
I Skandinavien steg salget med 50 procent på Singles Day i forhold til sidste år.
LÆS OGSÅ:Enorm udsalgsdag er i gang: Milliarderne ruller
Læs hele artiklen på CNN BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Discountkæde dropper helt indkøbsposer af plastik
Tidligere konkurskæde tjener igen millioner
Lukning af butikker hjælper koncern i den rigtige retning
Domino’s sætter mål for dansk ekspansion i 2020
Flying Tiger lover at bruge mindre plastik
Hver fjerde retailer ignorerer kundedata
Mange forbrugere bryder sig slet ikke om Black Friday
Tilbageslag for finsk gourmetkoncept i Danmark
Seneste afstemninger
Black Friday nærmer sig. Hvordan tror du salget bliver hos dig sammenlignet med sidste år?
Skal der være forbud mod gratis plastikposer i butikkerne som Statsministeren foreslår?
Har første halvår af 2019 budt på fremgang eller tilbagegang sammenlignet med 2018?
Skal der lovgives om madspild i butikkerne som Socialdemokratiet foreslår?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Discountkæde dropper helt indkøbsposer af plastik
Tidligere konkurskæde tjener igen millioner
Lukning af butikker hjælper koncern i den rigtige retning
Domino’s sætter mål for dansk ekspansion i 2020
Flying Tiger lover at bruge mindre plastik
Seneste blogindlæg
5 råd der skaber tillid og salg i e-handel
Den nye postaftale skaber bedre konkurrencevilkår for dansk detailhandel
Brugen af sociale medier i en detailvirksomhed med flere lokationer
Er din virksomheds hjemmeside tilgængelig?
BUTIKSDØD