Mange butiksansatte bliver angrebet verbalt på travle udsalgsdage
Når der er penge at spare i butikken, begynder kunderne at blive ubehøvlede. Problemet er udbredt, viser rundspørge.
Engang viste TV-avisen altid kaotiske billeder af den amerikanske udsalgsdag black friday, hvor horder af opkørte mennesker kæmper om de bedste tilbud på fladskærme og støvsugere.
Så vildt er det ikke herhjemme, men mange kunder ender alligevel med at koge over inde i butikkerne, viser en rundspørge foretaget af HK Handel.
Hele 56 procent af de butiksansatte har såledesoplevet, at kunder taler grimt eller nedsættende til dem under en af de store udsalgsdage.
Det er især nedværdigende kommentarer om intelligens, som de butiksansatte må stå model til.
- Det koster ingenting at være flink, så jeg vil virkelig opfordre kunderne til at tænke over, hvordan de opfører sig, siger Mette Høgh, formand for HK Handel.
- Men arbejdsgiverne har også et ansvar for at klæde medarbejderne ordentligt på til konflikthåndtering og markere klart over for de kunder, der går over stregen, at det vil man ikke tolerere, siger Mette Høgh.
Rundspørgen understøtter resultater fra tidligere undersøgelser,skriver HK Handel i en pressemeddelelse.
Gode råd til kunder på black friday
- HK Handel har samlet fire gode råd til kunderne på black friday:
- Vær tålmodig, og respektér køkulturen.
- Vil du klage, så gør det uden at hidse dig op.
- Husk på, at det ikke er de butiksansattes skyld, hvis en vare er udsolgt.
- Hils på ekspedienten, og send gerne et smil, hvis du har fået god service.
Kilde: HK Handel
LÆS OGSÅ: Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Så mange butiksansatte bliver truet og tilsvinet af kunder
Bestseller betaler ansatte for at hjælpe Ukraine i arbejdstiden
De nye restriktioner kan ramme butiksansatte hårdt
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter