Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Lyserødt bagværk var et hit

Foto: pressefoto fra Kohberg



Tuesday den 11 December 2012 kl. 15:20 af: Simone Hansen

Brød pakket ind i lyserøde poser i forbindelse med indsamling til Kræftens Bekæmpelse, blev en succes for Kohberg.  

Kunderne var begejstrede for Kohbergs samarbejde med Kræftens Bekæmpelse, der betød, at tre af virksomhedens fuldkornsbrød blev pakket ind i lyserøde poser i hele oktober måned i forbindelse med indsamlingen 'Støt brysterne' mod brystkræft. For hver pose, der blev købt, gik en krone til Kræftens Bekæmpelse. 

- Vi ved, at fuldkorn kan være med til at forebygge livsstilssygdomme. Fuldkornsprodukter er derfor gode, hvis du vil forebygge blandt andet kræft. Det er win-win, når vores engagement i Støt Brysterne i virkeligheden slår tre fluer med et smæk, vi sætter fokus på fuldkorn i den lyserøde indpakning, vi samler penge ind til en god sag – og brødsalget får et ekstra boost, siger Kohbergs marketingschef Tina Møller om projektet.

600.000 brød

Og kunderne har tilsyneladende været flittige med at hive de lyserøde brødpakker ned fra hylderne. De tre brødprodukter havde nemlig en samlet omsætningsstigning på 15 procent sammenlignet med de foregående uger. Det blev til 600.000 lyserøde brød og 634.838 kroner til Kræftens Bekæmpelse. 

Succeser og fiasko

Kohberg er en af de helt store brødproducenter på det danske dagligvarermarked og har længe været kendt for deres mere og mindre vellykkede kampagner. I 1994 gik store dele af den danske befolkning således rundt og sagde 'Hvad skal jeg sige...? Boller fra Kohberg' - en replik, der blev sagt i forbindelse med Kohbergs tv-reklamer, der blev en stor succes. 

I år forsøgte Kohberg sig så med en lignende reklame med reality-stjernen Sidney Lee i hovedrollen. Den faldt dog ikke i god jord hos Kohbergs kunder og kampagnen blev relativt hurtigt sløjfet. 

LÆS OGSÅ: Sidney Lee kunne ikke sælge brød

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD