Lyserødt bagværk var et hit
Brød pakket ind i lyserøde poser i forbindelse med indsamling til Kræftens Bekæmpelse, blev en succes for Kohberg.
Kunderne var begejstrede for Kohbergs samarbejde med Kræftens Bekæmpelse, der betød, at tre af virksomhedens fuldkornsbrød blev pakket ind i lyserøde poser i hele oktober måned i forbindelse med indsamlingen 'Støt brysterne' mod brystkræft. For hver pose, der blev købt, gik en krone til Kræftens Bekæmpelse.
- Vi ved, at fuldkorn kan være med til at forebygge livsstilssygdomme. Fuldkornsprodukter er derfor gode, hvis du vil forebygge blandt andet kræft. Det er win-win, når vores engagement i Støt Brysterne i virkeligheden slår tre fluer med et smæk, vi sætter fokus på fuldkorn i den lyserøde indpakning, vi samler penge ind til en god sag – og brødsalget får et ekstra boost, siger Kohbergs marketingschef Tina Møller om projektet.
600.000 brød
Og kunderne har tilsyneladende været flittige med at hive de lyserøde brødpakker ned fra hylderne. De tre brødprodukter havde nemlig en samlet omsætningsstigning på 15 procent sammenlignet med de foregående uger. Det blev til 600.000 lyserøde brød og 634.838 kroner til Kræftens Bekæmpelse.
Succeser og fiasko
Kohberg er en af de helt store brødproducenter på det danske dagligvarermarked og har længe været kendt for deres mere og mindre vellykkede kampagner. I 1994 gik store dele af den danske befolkning således rundt og sagde 'Hvad skal jeg sige...? Boller fra Kohberg' - en replik, der blev sagt i forbindelse med Kohbergs tv-reklamer, der blev en stor succes.
I år forsøgte Kohberg sig så med en lignende reklame med reality-stjernen Sidney Lee i hovedrollen. Den faldt dog ikke i god jord hos Kohbergs kunder og kampagnen blev relativt hurtigt sløjfet.
LÆS OGSÅ: Sidney Lee kunne ikke sælge brød
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter