Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Luksusbager taler ud om kaos

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 6 August 2015 kl. 15:36 - Kilde: Avisen.dk

De ansatte i Nordisk Brødhus fik ikke løn, og leverandørerne blev ikke betalt. Nu forklarer ejeren hvorfor.

Det startede som et eventyr og endte som en ond drøm. Nordisk Brødhus blev rost til skyerne i medierne, og kunder var der nok af. Alligevel endte det galt. Bagerne fik ikke løn, og leverandørerne fik ikke betaling. Nu fortæller ejeren af Nordisk Brødhus så, hvordan det gik så galt til Avisen.dk

- Det er ikke selve Brødhuset, der er gået galt. Det er ikke fordi, Nordisk Brødhus lige pludselig ikke havde noget at lave. Det er mere alt det naive, der ligger bagved, siger han om sine visioner for at starte en ny lokal andelsbevægelse på Nørrebro, siger ejeren, Lennart Ribers, til Avisen.dk

Nyt projekt ændrede alt

Lennart Ribers forklarer, at det hele gik galt, da han også forsøgte at starte et økologisk supermarked ved siden af bageren.

- Vi ville åbne det supermarked, Spigo. Det var der, at det hele begyndte at kuldsejle. Der gik tingene hurtigt. Hele efteråret var jeg rundbarberet oven i hovedet, fortæller han. 

Han havde ellers fået penge fra en række private investorer, der hver især havde skudt 10.000 kroner i at starte en lokal, økologisk andelsbevægelse på Nørrebro. Men da udvidelsen med den nye butik ikke gik efter hensigten på grund af uoverensstemmelser med udlejeren, blev det hele for meget for Lennart Ribers, der tog væk på ferie og efterlod problemerne i den nye butik og i bageriet.

Vil gå konkurs

Lennart Ribers erkender, at Nordisk Brødhus bliver nødt til at gå konkurs, men han håber, at han på et tidspunkt kan komme til at betale pengene tilbage til leverandørerne.

- Jeg ved, at jeg vil betale de ting tilbage - om jeg skal det eller ej - for jeg skal det inde i mit hoved. Uanset om vi går konkurs, så vil jeg kunne se mine leverandører i øjnene. 

LÆS OGSÅ: Lokal luksusbager trukket i retten

Læs hele artiklen på Avisen.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD