Luksusbager taler ud om kaos
De ansatte i Nordisk Brødhus fik ikke løn, og leverandørerne blev ikke betalt. Nu forklarer ejeren hvorfor.
Det startede som et eventyr og endte som en ond drøm. Nordisk Brødhus blev rost til skyerne i medierne, og kunder var der nok af. Alligevel endte det galt. Bagerne fik ikke løn, og leverandørerne fik ikke betaling. Nu fortæller ejeren af Nordisk Brødhus så, hvordan det gik så galt til Avisen.dk
- Det er ikke selve Brødhuset, der er gået galt. Det er ikke fordi, Nordisk Brødhus lige pludselig ikke havde noget at lave. Det er mere alt det naive, der ligger bagved, siger han om sine visioner for at starte en ny lokal andelsbevægelse på Nørrebro, siger ejeren, Lennart Ribers, til Avisen.dk
Nyt projekt ændrede alt
Lennart Ribers forklarer, at det hele gik galt, da han også forsøgte at starte et økologisk supermarked ved siden af bageren.
- Vi ville åbne det supermarked, Spigo. Det var der, at det hele begyndte at kuldsejle. Der gik tingene hurtigt. Hele efteråret var jeg rundbarberet oven i hovedet, fortæller han.
Han havde ellers fået penge fra en række private investorer, der hver især havde skudt 10.000 kroner i at starte en lokal, økologisk andelsbevægelse på Nørrebro. Men da udvidelsen med den nye butik ikke gik efter hensigten på grund af uoverensstemmelser med udlejeren, blev det hele for meget for Lennart Ribers, der tog væk på ferie og efterlod problemerne i den nye butik og i bageriet.
Vil gå konkurs
Lennart Ribers erkender, at Nordisk Brødhus bliver nødt til at gå konkurs, men han håber, at han på et tidspunkt kan komme til at betale pengene tilbage til leverandørerne.
- Jeg ved, at jeg vil betale de ting tilbage - om jeg skal det eller ej - for jeg skal det inde i mit hoved. Uanset om vi går konkurs, så vil jeg kunne se mine leverandører i øjnene.
LÆS OGSÅ: Lokal luksusbager trukket i retten
Læs hele artiklen på Avisen.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter