Livsstilsekspert: Derfor er Reshopper en succes
Ifølge livsstilsekspert Anne Glad er der en række grunde til, at ’børnefamiliernes lokale markedsplads’ på nettet er så populær.
Den danske handelsportal Reshopper, der gennem en app gør køb og salg af brugte børneting muligt i ens lokalområde, er utrolig populær blandt danske børnefamilier.
Reshopper-appen, der med andre ord er en secondhand markedsplads, blev lanceret i 2012 af de fire venner Anders Dahl Pape, Jonas Funk Johannessen, Anders Munk og Nicolai Danmark Johannesen. I oktober 2015 modtog teamet prisen for 'Danmarks Bedste Børneapp'.
Ifølge livsstilsekspert Anne Glad er Reshopper en succes, fordi handelsportalen og teamet bag sitet har forstået børnefamiliernes behov for genbrug – modsat køb-og-smid-væk-kulturen.
Det skriver netmediet Trendsonline.dk, der fokuserer på det danske startup-miljø.
Har social indsigt
I et blogindlæg på Berlingske Business forklarer Anne Glad, hvorfor hun er så begejstret for Reshopper:
- De (Reshopper, red.) har forstået de sociale værdier, der også ligger i udvekslingen af brugt. Der er sat en 20 kilometers grænse for søgninger i Reshoppers app, så du dels sparer miljøet og tiden med unødvendig transport ud i landet, dels får du muligheden for at møde andre børnefamilier og nye potentielle legekammerater i dit eget nabolag.
- Reshopper opfordrer i det hele taget til social interaktion – fx kan du gratis downloade plakater, så du kan holde dit eget loppemarked på vejen. Denne januar demonstrerede Reshopper endnu en social indsigt, da der i anledningen af slankemåneden var et bud på, hvor mange kalorier du forbrænder, når du henter varen på cykel, til fods osv., skriver Anne Glad blandt andet i sit blogindlæg.
LÆS OGSÅ: Børnetøjskæde lancerer nyt e-univers
Nye fællesskaber
Og der er flere grund til Reshoppers succes ifølge livsstilseksperten, som afrunder sit blogindlæg således:
- Reshopper bygger nye fællesskaber til og med deres brugere – og børnefamilierne elsker dem for det. Dybest set kan de finde de samme produkter og geografiske begrænsninger på dba.dk – men her er også et værdimæssigt fællesskab, som øger sandsynligheden for, at mødet mellem sælger og køber også bliver en god oplevelse. Og den del er ikke uvæsentlig for fremtidens forbrugere.
LÆS OGSÅ: Børnetøjssucces halverer bundlinjen
Læs hele artiklen på Trendsonline.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter