Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Livsstilsekspert: Derfor er Reshopper en succes

Arkivfoto
Foto: Dibs Payment Services



Tuesday den 16 February 2016 kl. 06:10 - Kilde: Trendsonline.dk

Ifølge livsstilsekspert Anne Glad er der en række grunde til, at ’børnefamiliernes lokale markedsplads’ på nettet er så populær.

Den danske handelsportal Reshopper, der gennem en app gør køb og salg af brugte børneting muligt i ens lokalområde, er utrolig populær blandt danske børnefamilier.

Reshopper-appen, der med andre ord er en secondhand markedsplads, blev lanceret i 2012 af de fire venner Anders Dahl Pape, Jonas Funk Johannessen, Anders Munk og Nicolai Danmark Johannesen. I oktober 2015 modtog teamet prisen for 'Danmarks Bedste Børneapp'.

Ifølge livsstilsekspert Anne Glad er Reshopper en succes, fordi handelsportalen og teamet bag sitet har forstået børnefamiliernes behov for genbrug – modsat køb-og-smid-væk-kulturen.

Det skriver netmediet Trendsonline.dk, der fokuserer på det danske startup-miljø.

Har social indsigt

I et blogindlæg på Berlingske Business forklarer Anne Glad, hvorfor hun er så begejstret for Reshopper:

- De (Reshopper, red.) har forstået de sociale værdier, der også ligger i udvekslingen af brugt. Der er sat en 20 kilometers grænse for søgninger i Reshoppers app, så du dels sparer miljøet og tiden med unødvendig transport ud i landet, dels får du muligheden for at møde andre børnefamilier og nye potentielle legekammerater i dit eget nabolag.

- Reshopper opfordrer i det hele taget til social interaktion – fx kan du gratis downloade plakater, så du kan holde dit eget loppemarked på vejen. Denne januar demonstrerede Reshopper endnu en social indsigt, da der i anledningen af slankemåneden var et bud på, hvor mange kalorier du forbrænder, når du henter varen på cykel, til fods osv., skriver Anne Glad blandt andet i sit blogindlæg.

LÆS OGSÅ: Børnetøjskæde lancerer nyt e-univers

Nye fællesskaber

Og der er flere grund til Reshoppers succes ifølge livsstilseksperten, som afrunder sit blogindlæg således:

- Reshopper bygger nye fællesskaber til og med deres brugere – og børnefamilierne elsker dem for det. Dybest set kan de finde de samme produkter og geografiske begrænsninger på dba.dk – men her er også et værdimæssigt fællesskab, som øger sandsynligheden for, at mødet mellem sælger og køber også bliver en god oplevelse. Og den del er ikke uvæsentlig for fremtidens forbrugere.

LÆS OGSÅ: Børnetøjssucces halverer bundlinjen

Læs hele artiklen på Trendsonline.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD