Lidl satser enormt på København
Den tyske discountgigant afslører nu, hvor mange butikker kæden går efter at have i den danske hovedstad i løbet af få år.
Lidls nuværende 20 butikker i København skal dobles op flere gange.
Sådan lyder den ambitiøse målsætning fra discountkæden.
Således er målet, at der skal være mellem 60 og 90 Lidl-butikker i løbet af en kort årrække.
- Vi har store ambitioner i Storkøbenhavn, hvor vi er underrepræsenterede. Målet er at tre- eller firdoble antallet af butikker. Koncentrationen af mennesker er tæt, og derfor er potentialet stort, siger Mads T. Nielsen, udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl Danmark, til erhvervsmediet Finans.
Lidl havde håbet på, at den nye planlov ville give plads til butikker på op til 2.000 m2, men politikerne har fastholdt grænsen på 1.200 m2.
- Sådan er demokratiets vilkår, og det får os ikke til at slække på vores vækstplaner, siger Mads T. Nielsen til Finans.
LÆS OGSÅ: Sådan vil Lidls nye direktør køre biksen
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter