Lidl får hjælp af dansk filmstjerne i ny kampagne
Moderniseringen af landets mange Lidl-butikker bliver fulgt op af en ny kampagne, hvor dansk filmstjerne har en hovedrolle.
Skuespilleren Pilou Asbæk, kendt fra tv-serierne Game of Thrones og Borgen, har fået en rolle i den seneste kampagne fra Lidl Danmark, hvor han lægger stemme til det nye slogan: “Super frisk. Til Lidl pris.”
Det er meningen, at kampagnen skal understøtte den gennemgribende modernisering af discountkædens 133 danske butikker, som lige nu er undervejs.
- Det er ingen hemmelighed, at vi arbejder benhårdt på at erobre endnu større markedsandele i Danmark. Derfor er det også helt afgørende, at vi nu også får fortalt om alle de tiltag, vi gør hver eneste dag for friskhed og kvalitet i absolut særklasse til de mange, potentielle kunder, der måtte have fordomme om det modsatte, siger indkøbsdirektør Rasmus Pape.
Kampagne er udarbejdet i samarbejde med reklamebureauet Nørgård Mikkelsen og instruktør Meeto Worre Kronborg Grevsen, der blandt andet laver film for Coca-Cola og Tesla. Udover Pilou Asbæks stemme er sangen Dansevisen også en del af lydsiden.
En stor investering
I december 2020 kunne Lidl annoncere, at man ville rulle et nyt butikskoncept ud i hele kæden. Det betyder et løft af indretningen og omkring 200 nye produkter i det faste sortiment.
- Moderne butikker med et endnu større udvalg, hvor det er let at vælge eksempelvis dansk, økologisk og bæredygtigt, er noget, vi både tror og håber vil være med til at give Lidl-kunderne en endnu bedre oplevelse, sagde Dirk Fust dengang. Han er adm. direktør i Lidl Danmark et lille stykke tid endnu.
- Det er ikke nogen lille investering i Danmark, men vi lover, at den ikke kommer til at gå ud over vores lave priser. Nok nærmere tværtimod, fortsatte han.
Dirk Fust stopper i Lidl Danmark, fordi han skal arbejde med discountkædens ekspansion i USA. Afløseren bliver Jens Stratmann.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter