Legekæde satser stort på samspillet mellem salgskanaler
Et samspil mellem webshoppen og kædens fysiske butikker skal sikre Danmarks tredjestørste legekæde større omsætning og markedsandele.
I midten af oktober gik Legekæden i luften med en ny webshop.
Danmarks tredjestørste legetøjskæde med en årlig omsætning på 250 millioner kroner har lanceret den nye online-satsning, som en del af en ambitiøs vækstplan, som både skal øge omsætning og markedsandele i det hårdt, konkurrenceprægede legetøjsmarked.
- Vi ønsker at etablere den stærkeste platform, som understøtter de fysiske butikkers synlighed online. Det er tvingende nødvendigt for os at have et velfungerende samspil mellem de fysiske butikker og kædens e-handel, siger Peter Kjeldsen, Marketing- og kædechef i Indeks Retail, der står bag Legekæden.
Mange kunder vælger click & collect
Og de fysiske butikker skal kunne mærke, at man har optimeret online.
- Vi indretter vores online-salg på en måde, så platformen også bliver yderst interessant for de fysiske butikker, siger Peter Kjeldsen i en udtalelse.
Det er Novicell, der har hjulpet Legekæden med den nye satsning, og bureauets SEO-konsulenter hjælper samtidig med at markedsføre Legekæden-brandet samt de 45 fysiske butikker online.
Blandt andet har man lavet individuelle butikssider under ’Find butik’ for at imødekomme lokale søgninger og generere salg i butikkerne via websitet. Det sker gennem en click & collect-løsning, hvor kunderne køber varen online og henter den i den nærmeste butik. Noget cirka halvdelen af kunderne vælger.
Og der er generelt sket en stigning i andelen af brugere, der vælger at købe online siden lanceringen af den nye platform den 18. oktober. Det skyldes blandt andet, at sitet nu er responsivt optimeret til mobile enheder, og at der i det hele taget har været fokus på at forbedre brugeroplevelsen. Hele 40 procent af Legekædens brugere besøger sitet fra en tablet og yderligere 26 procent fra smartphone.
Legekædens 45 fysiske butikker ligger spredt ud over hele Danmark og er lokalt ejede.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter