Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Legekæde satser stort på samspillet mellem salgskanaler

Legekæden har nu fået en webshop, der er responsivt optimeret til mobile enheder.
Foto: Novicell



Sunday den 16 November 2014 kl. 11:00 af: Freja Thorbech

Et samspil mellem webshoppen og kædens fysiske butikker skal sikre Danmarks tredjestørste legekæde større omsætning og markedsandele.

I midten af oktober gik Legekæden i luften med en ny webshop.

Danmarks tredjestørste legetøjskæde med en årlig omsætning på 250 millioner kroner har lanceret den nye online-satsning, som en del af en ambitiøs vækstplan, som både skal øge omsætning og markedsandele i det hårdt, konkurrenceprægede legetøjsmarked.

- Vi ønsker at etablere den stærkeste platform, som understøtter de fysiske butikkers synlighed online. Det er tvingende nødvendigt for os at have et velfungerende samspil mellem de fysiske butikker og kædens e-handel, siger Peter Kjeldsen, Marketing- og kædechef i Indeks Retail, der står bag Legekæden.

Mange kunder vælger click & collect

Og de fysiske butikker skal kunne mærke, at man har optimeret online.

- Vi indretter vores online-salg på en måde, så platformen også bliver yderst interessant for de fysiske butikker, siger Peter Kjeldsen i en udtalelse.

Det er Novicell, der har hjulpet Legekæden med den nye satsning, og bureauets SEO-konsulenter hjælper samtidig med at markedsføre Legekæden-brandet samt de 45 fysiske butikker online.

Blandt andet har man lavet individuelle butikssider under ’Find butik’ for at imødekomme lokale søgninger og generere salg i butikkerne via websitet. Det sker gennem en click & collect-løsning, hvor kunderne køber varen online og henter den i den nærmeste butik. Noget cirka halvdelen af kunderne vælger.

Og der er generelt sket en stigning i andelen af brugere, der vælger at købe online siden lanceringen af den nye platform den 18. oktober. Det skyldes blandt andet, at sitet nu er responsivt optimeret til mobile enheder, og at der i det hele taget har været fokus på at forbedre brugeroplevelsen. Hele 40 procent af Legekædens brugere besøger sitet fra en tablet og yderligere 26 procent fra smartphone.

Legekædens 45 fysiske butikker ligger spredt ud over hele Danmark og er lokalt ejede.

LÆS OGSÅ: Legetøjskæde indgår CSR-samarbejde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD