Unge legetøjsiværksættere i millionsucces
Fra hobbyprojekt til globalt millionsalg på kun tre år. Det er gået stærk for et ungt iværksætterpar der har succes internationalt.
Det der startede som en sjov idé på en festival, er på kun tre år blevet til en omsætning på syv millioner kroner for det unge iværksætterpar, 23-årige Philip Eldridge og 21-årige Thorkild May. Det skriver Børsen.
Iværksætterne står bag Kendama.dk, der sælger det populære japanske trælegetøj Kendama, der består af tre kopper, et håndtag og en snor. Spillet går ud på at få bolden til at balancere i en af kopperne, hvilket Philip Eldrige selv blev europamester i tidligere i år.
Kendama.dk er siden starten gået fra at kun sælge, til nu selv at producere højkvalitetsudgaver af legetøjet, og parret siger i følge Børsen at kun tre procent af omsætningen hentes i Danmark.
Resten af omsætningen hentes i udlandet, primært i USA, Japan og Grønland, og virksomheden sælger både til grossistvirksomheder, samt direkte til privatkunder. Det er ligeledes i udlandet at parret forventer at øge omsætningen de kommende år.
Udover web-shoppen driver parret en fysisk butik på Vesterbro i København.
LÆS OGSÅ: Iværksættersucces: En fordel at åbne i krisetider
Læs hele artiklen på Børsen.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter