L'EASY beklager markedsføringsfejl
Elektronikkæmpen har nu beklaget og rettet de fejl, der har fået Forbrugerombudsmanden til at politianmelde virksomheden.
Forbrugerombudsmanden politianmeldte fredag L'EASY, fordi elektronikkæmpen i sine tilbudsaviser og på sin hjemmeside har givet forbrugerne mangelfulde pris- og kreditoplysninger.
LÆS OGSÅ: L'EASY meldt til politiet
Det beklager L'EASY, og firmaet har efter Forbrugerombudsmandens henvendelse forsynet alle sine kontantpriser med en tydelig markering, der viser, at prisen er eksklusiv levering og installering.
- Hos L’EASY ønsker vi at give vores kunder den bedst mulige service, og det vægter vi meget højt. Derfor følger vi naturligvis også Forbrugerombudsmandens anvisninger. Det har på ingen måde været vores hensigt at gøre noget uklart. Tværtimod. Vores samlede tilbud på kredit- og kontantkøb er så stærke, at vi altid forsøger at kommunikere så tydeligt som overhovedet muligt, siger Peter Schou Jørgensen, direktør i L’EASY, i en udtalelse.
Forbrugerombudsmand fastholder anmeldelse
Derudover har L’EASY tilrettet sin markedsføring fra efteråret 2013, da der var fejl i informationen om kreditoplysninger.
- Det skal selvfølgelig være i orden, og det blev rettet så hurtigt som muligt. Til gengæld ærgrer det os, at nogle medier skriver, at L’EASY skulle have snydt sine kunder. Det er der aldeles ikke tale om. Alle kunder har fået præcis den service og det produkt, som de har bestilt, siger Peter Schou Jørgensen.
Trods L’EASY’s hurtige reaktion og en tæt dialog har Forbrugerombudsmanden valgt at politianmelde L’EASY for de allerede rettede forhold, hvilket virksomheden tager til efterretning.
- Vi kan forstå, at det er en helt almindelig procedure, selvom vi har tilrettet vores annoncering i henhold til Forbrugerombudsmandens ønsker, siger Peter Schou Jørgensen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter