Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

L'EASY beklager markedsføringsfejl

Foto: Colourbox



Friday den 4 April 2014 kl. 13:07 af: Freja Thorbech

Elektronikkæmpen har nu beklaget og rettet de fejl, der har fået Forbrugerombudsmanden til at politianmelde virksomheden.

Forbrugerombudsmanden politianmeldte fredag L'EASY, fordi elektronikkæmpen i sine tilbudsaviser og på sin hjemmeside har givet forbrugerne mangelfulde pris- og kreditoplysninger.

LÆS OGSÅ: L'EASY meldt til politiet

Det beklager L'EASY, og firmaet har efter Forbrugerombudsmandens henvendelse forsynet alle sine kontantpriser med en tydelig markering, der viser, at prisen er eksklusiv levering og installering.

- Hos L’EASY ønsker vi at give vores kunder den bedst mulige service, og det vægter vi meget højt. Derfor følger vi naturligvis også Forbrugerombudsmandens anvisninger. Det har på ingen måde været vores hensigt at gøre noget uklart. Tværtimod. Vores samlede tilbud på kredit- og kontantkøb er så stærke, at vi altid forsøger at kommunikere så tydeligt som overhovedet muligt, siger Peter Schou Jørgensen, direktør i L’EASY, i en udtalelse.

Forbrugerombudsmand fastholder anmeldelse

Derudover har L’EASY tilrettet sin markedsføring fra efteråret 2013, da der var fejl i informationen om kreditoplysninger.

- Det skal selvfølgelig være i orden, og det blev rettet så hurtigt som muligt. Til gengæld ærgrer det os, at nogle medier skriver, at L’EASY skulle have snydt sine kunder. Det er der aldeles ikke tale om. Alle kunder har fået præcis den service og det produkt, som de har bestilt, siger Peter Schou Jørgensen.

Trods L’EASY’s hurtige reaktion og en tæt dialog har Forbrugerombudsmanden valgt at politianmelde L’EASY for de allerede rettede forhold, hvilket virksomheden tager til efterretning.

- Vi kan forstå, at det er en helt almindelig procedure, selvom vi har tilrettet vores annoncering i henhold til Forbrugerombudsmandens ønsker, siger Peter Schou Jørgensen.

LÆS OGSÅ: L’easy overtager kriseramte Inspiration



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD