Lakridskongen ser rødt efter “ekstremt år”
For første gang har bundlinjen ikke samme farve som lakridserne. Men nu er vejen banet for fremgang, mener direktøren.
Lakrids by Bülow kan præsentere det første underskud i virksomhedens historie. Det lyder på 3,2 millioner kroner, skriver Børsen.
Omvendt går omsætningen godt 10 procent frem til 189 millioner, og ifølge den administrerende direktør er der mere fremgang i vente.
- 2018 har været ekstrem i forhold til investeringer, siger Frederik Nilsson til Børsen.
- Vi har rebrandet hele virksomheden og lagt vores produktion om til bæredygtige processer, hvilket var førsteprioritet. Nu har vi afholdt de største investeringer og har en holdbar platform for fremtiden, siger han.
International satsning
Siden starten i 2007 har Johan Bülow brugt hele sit navn til at sælge lakrids, men tidligere på året blev den første halvdel strøget, så der kun er Lakrids by Bülow tilbage.
Ifølge en pressemeddelelse skyldes det rebrandingen af virksomheden, der også har medført et nyt logo og nye dåser til lakridserne.
I samme ombæring har Lakrids by Bülow skærpet satsningen på udlandet. Allerede nu er der indgået aftaler med distributører i USA, Canada, Frankrig, Italien og Australien.
- Løbende har vi opskaleret vores salg, men nu sætter vi for alvor tempo på vores globale vækststrategi, der skal skabe øget salg og ekspansion og øge kendskabet til den danske lakrids, siger Johan Bülow. Han stoppede som administrerende direktør i 2017 og er nu kreativ direktør.
LÆS OGSÅ: Johan Bülow i Gurubogen: Jeg er vildt ambitiøs som far, ægtemand og leder
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter