Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Johan Bülow: Disse markeder satser vi på

Johan Bülow
Foto: PR



Om Lakrids by Johan Bülow:

Lakrids by Johan Bülow A/S producerer og sælger gourmetlakrids til specialbutikker i 22 lande og har netop nu 14 egne butikker i Danmark, Norge og Tyskland samt webshoppen lakrids.nu.

Lakrids by Johan Bülow blev grundlagt, da Johan Bülow sammen med sin daværende kæreste Sarah Askari, som i dag er hans hustru, etablerede lakridsvirksomheden i 2007 i sin mors køkken i Svaneke på Bornholm.

Friday den 20 November 2015 kl. 08:11 af: Søren Duran Duus

Den bornholmske lakridskonge har store ekspansionsplaner de kommende år. Især tre lande uden for Danmark ser Johan Bülow stort potentiale i.

- Hvis vi ikke kan sælge lakrids nu, så skal vi seriøst overveje at lave noget andet.

Sådan siger lakridsinnovatøren og grundlæggeren af virksomheden Lakrids by Johan Bülow, Johan Bülow, da detailfolk.dk fanger ham for et interview midt i det travle julesalg.

For den bornholmske lakridskonge og hans omkring 150 ansatte har ikke overraskende drønende travlt for tiden med at sørge for, at folk i Danmark, Norge og Tyskland har mulighed for at købe den eftertragtede og højtprofilerede lakrids bærende hans navn.

Men her stopper det ikke.

- Jeg har store ekspansionsplaner de kommende år. Det seneste års tid har været flot på åbninger. Vi har åbnet to salgssteder i Oslo, hvoraf det ene ligger i kælderen i stormagasinet Steen & Strøm, mens det andet p.t. er en pop-up-butik i Sandvika ved Oslo.

- Derudover har vi åbnet tre enheder i Tyskland. Én i KaDeWes food court (stormagasin i Berlin) med eget personale og omsætningsbestemt leje og en pendant i form af en pop-up i centret Bikini Berlin - et ungt og nyt koncept i Berlins centrum. I første omgang som en pop-up, men vi er allerede i gang med forhandlinger om en fast enhed, fordi det går rigtig godt, fortæller 31-årige Johan Bülow, som i 2014 blev kåret som årets danske leder af interesseorganisationen Lederne.

Lakrids by Johan Bülow A/S producerer og sælger gourmetlakrids til specialbutikker i 22 lande og har 14 egne butikker i Danmark, Norge og Tyskland samt webshoppen lakrids.nu.

LÆS OGSÅ: Lakridskonge kåret som Årets Leder

Container i Düsseldorf

Johan Bülows tredje og nyeste salgsenhed i Tyskland skiller sig markant ud fra den danske lakridskonges andre traditionelle og eksklusive salgssteder.

Således har Lakrids by Johan Bülow i Düsseldorf skaffet en container på 40 fod på det gamle madmarked på Wochenmarkt Carlsplatz, som ifølge Johan Bülow er fyldt med gourmetlækkerier, og hvor købestærke folk kommer for at handle.

- Vores container er indrettet med køkken, hydraulikpumper, udstillingsvinduer og reoler, som skaber en helt speciel stemning. Vi forsøger med container-eksperimentet at ramme noget andet end malls, som vi har haft stor succes med. Alle tre tyske enheder er fuldt profitable, fortæller Johan Bülow.

LÆS OGSÅ: Lakridskonge på eventyr i Tyskland

- Kan I som brand ikke risikere, at jeres navn bliver opfattet på en anden måde, nu hvor I også er rykket væk fra trafikerede og sikre vante omgivelser i flotte stormagasiner?

- Jo, det er også noget, vi har haft for øje. Men jeg synes dog, at vores container i Düsseldorf er så skarp og anderledes i forhold til andre steder på Carlsplatz, at jeg er sikker på, at det er en god forretning, svarer Johan Bülow, som også peger på et købestærkt segment som en vigtig faktor.

Den danske iværksætter fortæller, at en typisk kunde hos containeren kan være en advokat, der har brug for 25 lækre gavekasser.

Nye tiltag

Udadtil virker det, som om alt, hvad Johan Bülow rører ved, bliver til guld.

- Det mest interessante lige nu er, at vi har haft en meget lang vækstkurve siden starten i 2007 og helt frem til forrige år, og hvor vi så i år får en kæmpe vækst, eftersom vi ser ud til at lukke året med en organisk vækst på 35-40 procent.

- At vi får dette vækstboom skyldes, tror jeg, at jeg helt grundlæggende tror på, at gode forretninger og gode ideer skabes via passion og skabes ved, at folk synes, det er sjovt at lave det, de gør. I denne kraftige ekspansion stoppede jeg på et tidspunkt op og tænkte, at vi bliver nødt til at tage et lille års tid, hvor vi får fat i grundelementerne igen, altså vores værdigrundlag.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD