Lakridskongen rebrander og mister sit fornavn
Iværksætteren Johan Bülow sætter gang i en gennemgribende fornyelse af sit lakridsbrand og skærper satsningen på udlandet.
Navnet er Bülow... Lakrids by Bülow.
Siden starten i 2007 har Johan Bülow brugt hele sit navn til at sælge lakrids, men nu bliver den første halvdel strøget.
Ifølge en pressemeddelelse skyldes det en rebranding af virksomheden, der også har medført et nyt logo og nye dåser til lakridserne.
I samme ombæring skærper Lakrids by Bülow satsningen på udlandet. Allerede nu er der indgået aftaler med distributører i USA, Canada, Frankrig, Italien og Australien.
- Løbende har vi opskaleret vores salg, men nu sætter vi for alvor tempo på vores globale vækststrategi, der skal skabe øget salg og ekspansion og øge kendskabet til den danske lakrids, siger Johan Bülow.
Han stoppede som administrerende direktør i 2017 og er nu kreativ direktør.
- Vi har solidt fat i vores danske hjemmemarked, og vi har troen på, at vi med vores nye strategi kan erobre nye markedsandele og lære verden at elske lakrids, fortsætter han.
Genbrugt plastik
Med rebrandingen følger Johan Bülow en af tidens mest markante strømninger og begynder at bruge genbrugt plastik til sine dåser.
- Vores fokus er at sikre en mere bæredygtig fremtid, og vi arbejder hele tiden på, hvor og hvordan vi kan optimere vores processer og blive fortsat mere bæredygtige, siger Johan Bülow og fortsætter:
- Derfor er vi også er stolte af, at vi kan lancere en lakridsdåse, der er lavet af 100 procent genbrugt plastic, og hvor vi også har fjernet alle metaller fra forseglingen.
Rebrandingen træder i kraft den 25. januar.
Lakrids by Bülow har i dag 25 egne butikker verden over, herunder i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland og Dubai og sælger lakrids online til hele verden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter