Kendt lakridskonge taber pusten
Der er sket en opbremsning i indtjeningen hos Lakrids by Johan Bülow, viser seneste årsregnskab.
Historien om landets ukronede lakridskonge, Johan Bülow, er lidt af et iværksætter-eventyr. Hvad der startede som et projekt hjemme i mors køkken for ti år siden, har nu udviklet sig til en millionforretning.
Men efter flere års uafbrudt vækst, må Johan Bülow nu se bruttofortjenesten i sin virksomhed falde. Det viser årsregnskabet for 2016.
Bruttofortjenesten hos Lakrids by Johan Bülow lander således på 65,5 mio kroner mod sidste års 65,6 mio. Selvom der altså ikke er tale om et voldsomt fald, så markerer det alligevel en opbremsning i den hidtidige vækst. Tilbage i 2014 lå bruttofortjenesten på under 50 mio. kroner.
Årets samlede resultat dykker med over to millioner kroner og ender med et plus på 13,7 mio kroner.
Ifølge Lakrids by Johan Bülow bliver regnskabet påvirket af en række nye investeringer, som skal være med til at sikre virksomheden fremover.
- Årets resultat i 2016 er således præget af større engangsomkostninger som har været nødvendige for at sikre den fremtidige udvikling og vækst af selskabet. Ledelsen i Lakrids by Johan Bülow A/S finder på baggrund af omtalte forhold, årets resultat for acceptabelt, lyder det i ledelsesberetningen.
Lakrids by Johan Bülow sælger lakrids i 20 lande og har egne butikker i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Tyskland.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter