Kvickly vil sælge nye modemærker med stor rabat
Kvickly vil med lanceringen af mærkerne Jackpot og Cottonfield køre en langt mere pris-aggressiv strategi, end da mærkerne levede et selvstændigt liv.
Hvis der ryger en bluse eller et par bukser fra Jackpot eller Cottonfield i indkøbskurven, når kunderne lægger vejen forbi Kvickly, kan de glæde sig over, at tøjet fra de to mærker er blevet billigere i Kvickly-regi.
De to modemærker rykker ind med hver sin afdeling i alle landets 79 Kvickly-butikker på søndag.
- Afdelingerne med de to nye mærker kommer til at fremstå som shop-in-shops med deres helt eget udtryk, siger (konst.) kædedirektør i Kvickly, Anne-Marie Navarro, til detailfolk.dk.
Hidtil er Jackpot og Cottonfield blevet solgt fra modebutikker og stormagasiner i både Danmark og udlandet, men i maj overtog supermarkedskæden de to mærker fra IC Companys med en ambition om at rykke dem nærmere på kunderne og deres hverdag, og her er det især de billigere pris, der spiller ind.
LÆS OGSÅ: Kvickly køber to kendte modemærker
- Kvaliteten er enhver henseende den samme som hidtil. Det er de samme designere, de samme materialer og de samme producenter som hidtil. Forskellen er først og fremmest prisen, der bliver 25 – 50 procent lavere end hidtil. Årsagen til, at det er muligt, er, at vi springer grossist-ledet over og, at vi sælger dem fra selvbetjente afdelinger, siger kategorigruppechef i Coop, Lennart Bernhoft, i en udtalelse.
Holder fast i designerne
Og det er netop de samme designere som tidligere, der har skabt den første kollektion, der lander i butikkerne på søndag. Og det vil også være dem, der kommer til at designe de fire årlige hovedkollektioner. Hver anden uge vil der komme nye varer på hylderne i de to mærkers afdelinger i Kvickly-butikkerne.
Anne-Marie Navarro er glad for at kunne tilbyde de nye mærker eksklusivt til Kvicklys kunder.
- Vi ved, at vores kunder efterspørger kendte mærkevarer, høj kvalitet og dansk design. Det er præcis det, vi nu kan tilbyde ved at bringe Jackpot og Cottonfield nærmere kundernes dagligdag. Og så kan den moderne og bevidste forbruger samtidig kan spare tid og penge, siger hun.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter