Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kunder kræver ordentlige forhold for butiksansatte

Foto: Colourbox



Thursday den 13 November 2014 kl. 09:44 af: Newspaq og detailfolk.dk

Gode løn- og arbejdsforhold i butikkerne er vigtige for en stor del af de danske kunder, viser en ny undersøgelse.

Danskerne siger nej tak til løndumping i indkøbskurven. Det viser en ny måling, som analysebureauet Wilke har lavet for Avisen.dk.

Her svarer fem ud af ti, at det er "meget vigtigt", at der er ordentlige løn- og arbejdsforhold i den butik, hvor de klarer deres indkøb. Tre ud af ti siger, at det betyder noget, men ikke så meget.

Tallene overrasker Ann Lehmann Erichsen, der er forbrugerøkonom i Nordea.

- Det er interessant, at otte ud af ti lægger vægt på løn- og arbejdsforhold. Det viser, at nogle forbrugere sætter etik højt, siger hun til Avisen.dk.

Forbrugerøkonomen havde ikke regnet med, at tallene ville være så høje.

- Men jeg tror, at folk har svaret ærligt i dette tilfælde, siger hun.

Risikerer at miste kunder

Avisen.dk bringer målingen efter at have afdækket, hvordan flere chauffører, der kører dagligvarer ud for det danske net-supermarked Nemlig.com, arbejder under kritisable forhold.

En række chauffører og vognmænd har fortalt om timelønninger på ned til en sort 50'er og op til flere timers gratis arbejde hver arbejdsdag. Forholdene har fået fagforeningen 3F til at kritisere Nemlig.com for at medvirke til løndumping.

Nemlig.com risikerer derfor at miste kunder, vurderer Ann Lehmann Erichsen.

Et firma, der har fået forbrugernes vrede at føle, er Meyers Bageri.

Livsstilsekspert Christine Feldthaus vurderer også, at rod i løn- og arbejdsforhold kan blive dyrt for Nemlig.com, der betaler underleverandører for at køre ud med net-supermarkedets dagligvarer.

- Dem, der handler på nettet, er urbane og veluddannede fra spelt-siloen, og de tænker bæredygtigt og er opmærksomme på arbejdsforhold. Den her Nemlig.com-sag kan få dem til at bruge andre butikker, siger hun til Avisen.dk.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com beskyldes for løndumping



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD