Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kundeklub runder 100.000 medlemmer

Foto: Flügger



Monday den 23 September 2013 kl. 09:09 af: Freja Thorbech

En aggressiv kundeklubkurs har sikret en stor dansk malerkæde 100.000 medlemmer på under et år.

Flüggers kundeklub har nu rundet 100.000 medlemmer.

Malerkæden lancerede tidligere på året en kundeklub med en rabatordning, der sjældent er set så stor i kundeklub sammenhænge herhjemme. Kæden tilbyder 15 procents rabat på alle Flügger-varer til sine medlemmer.

Og det er netop også den store rabat, der er årsagen til, at 100.000 har valgt at melde sig ind, mener e-commerce manager i Flügger, Tania De Sanctis.

- Når vi tilbyder 15 procents rabat, så tror jeg, vi rammer et punkt, som betyder noget for forbrugerne. Mange steder bliver man tilbudt 5-10 procents rabat, som måske ikke rigtig batter noget, og man gider måske ikke rende rundt med en masse kort i pungen. Hos os køber folk ofte dyrere produkter, og så betyder 15 procent alligevel en del, hvis man køber en spand maling til 1000 kroner, siger hun til detailfolk.dk.

Netop nu kører Flügger også en kampagne på tv, hvor man kan få yderligere 10 procents rabat oven i de 15, når man køber en særlig slags træbeskyttelse. Det skyldes i første omgang, at den pågældende træbeskyttelse skal have en ny emballage, og at man derfor gerne vil have solgt ud af lagerbeholdningen. Men derudover er det også med til at give værdi til medlemmerne, fortæller Tania De Sanctis.

- I første omgang kommunikerede vi kun kampagnen ud eksklusivt til medlemmerne, der dermed fik først-til-mølle-retten. Efterfølgende har vi så også lanceret den i medierne, forklarer hun.

Fortsætter med at give rabat

Og selvom kundeklubben vokser og flere kan gøre brug af den store rabat, har Flügger ikke planer om at droppe rabatordningen for medlemmer foreløbig.

- Det er det, der er kundeklubkonceptet og grundlaget. Derudover skal man selvfølgelig også gøre noget andet for medlemmerne som for eksempel at sende dem nyheder og særlige tilbud. Vi arbejder også på tiltag som eksempelvis en trendaften, hvor vi inviterer stylister til at komme fortælle om, hvordan den kommende sæson ser ud inden for boligindretning og interiør, siger Tania De Sanctis.

Hun har ikke tal på, hvor mange medlemmer malerkæden gerne vil nå på sigt.

- Vi havde en ambition om 100.000 i det første løbende år. Det er så sket nu, så nu skal vi have defineret nye mål, siger Tania De Sanctis til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Malerkæde sætter benhård kundeklub-kurs 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD