Kundeklub runder 100.000 medlemmer
En aggressiv kundeklubkurs har sikret en stor dansk malerkæde 100.000 medlemmer på under et år.
Flüggers kundeklub har nu rundet 100.000 medlemmer.
Malerkæden lancerede tidligere på året en kundeklub med en rabatordning, der sjældent er set så stor i kundeklub sammenhænge herhjemme. Kæden tilbyder 15 procents rabat på alle Flügger-varer til sine medlemmer.
Og det er netop også den store rabat, der er årsagen til, at 100.000 har valgt at melde sig ind, mener e-commerce manager i Flügger, Tania De Sanctis.
- Når vi tilbyder 15 procents rabat, så tror jeg, vi rammer et punkt, som betyder noget for forbrugerne. Mange steder bliver man tilbudt 5-10 procents rabat, som måske ikke rigtig batter noget, og man gider måske ikke rende rundt med en masse kort i pungen. Hos os køber folk ofte dyrere produkter, og så betyder 15 procent alligevel en del, hvis man køber en spand maling til 1000 kroner, siger hun til detailfolk.dk.
Netop nu kører Flügger også en kampagne på tv, hvor man kan få yderligere 10 procents rabat oven i de 15, når man køber en særlig slags træbeskyttelse. Det skyldes i første omgang, at den pågældende træbeskyttelse skal have en ny emballage, og at man derfor gerne vil have solgt ud af lagerbeholdningen. Men derudover er det også med til at give værdi til medlemmerne, fortæller Tania De Sanctis.
- I første omgang kommunikerede vi kun kampagnen ud eksklusivt til medlemmerne, der dermed fik først-til-mølle-retten. Efterfølgende har vi så også lanceret den i medierne, forklarer hun.
Fortsætter med at give rabat
Og selvom kundeklubben vokser og flere kan gøre brug af den store rabat, har Flügger ikke planer om at droppe rabatordningen for medlemmer foreløbig.
- Det er det, der er kundeklubkonceptet og grundlaget. Derudover skal man selvfølgelig også gøre noget andet for medlemmerne som for eksempel at sende dem nyheder og særlige tilbud. Vi arbejder også på tiltag som eksempelvis en trendaften, hvor vi inviterer stylister til at komme fortælle om, hvordan den kommende sæson ser ud inden for boligindretning og interiør, siger Tania De Sanctis.
Hun har ikke tal på, hvor mange medlemmer malerkæden gerne vil nå på sigt.
- Vi havde en ambition om 100.000 i det første løbende år. Det er så sket nu, så nu skal vi have defineret nye mål, siger Tania De Sanctis til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter