Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Nyt koncept til oplæring af personale hitter





Tirsdag den 22 november 2016 kl. 09:39 - Kilde: Børsen - 0

En ny elektronisk platform er en stor succes i 3-butikkerne. De ansatte bliver oplært langt hurtigere, og det sparer mange ressourcer.

I butikker med mange regler og retningslinjer, kan det være dyrt og tidskrævende at oplære nye medarbejdere. Det er man klar over i 3-butikkerne, og derfor har man valgt at bruge en ny digital platform, der integrerer leg og gaming i oplæringen. Det skriver Børsen

Platformen er udviklet af firmaet Actimo, som også hjælper de nyansatte i TDC, DVS og Danske Bank.

Læring via gaming

Idéen er, at de ansatte lærer bedre via leg - det kaldes også gamification. Her tages der udgangspunkt i indlæring via historiefortælling og quizzer. 

For teleselskabet 3 udmønter det sig i, at de nye medarbejdere dagligt modtager en sms med dagens vigtigste informationer. Dernæst spiller de et quizspil, som så sikrer, at de kan huske, hvad de lige har lært.

- Vi har mange systemer, regler og retningslinjer, som nye medarbejdere skal kunne, når de bliver sluppet løs i butikkerne, herunder persondatalov, produkter, løsninger og meget mere. Det har vi rykket over på en digital platform, som gør det til et spil, hvor medarbejderne hele tiden ser, hvordan de klarer sig, ligesom butikscheferne kan holde styr på, om der er nogen, der mangler noget i deres grundviden og så kan reagere på det, siger salgschef for 3's butikker, Lasse Schneider til Børsen.

Ud med gammeldags undervisning

Den form for læring kan også nemt erstatte klasserumsundervisning eller E-learning, simplethen fordi det er mere effektivt, forklarer Anders Kragelund, der er medstifter og partner i Actimo.

- Idéen er, at vi gør det legende let at få viden. Medarbejderne samler point sammen, samtidig med at man hjælper det nyansatte personale gennem prøveperioden, forklarer Anders Kragelund.

Salgschef Lasse Schneider fortæller, at man har skåret oplæringsperioden ned fra tre måneder til seks uger - altså en halvering.

LÆS OGSÅ:  Butiksansatte mere trygge med usynlig dna-spray

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD