Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Disse ting er vigtigst for ansatte i detailhandlen

HR-chefen i Ikea Danmark forklarer, at ansatte i Ikea får relativt tidligt et stort ansvar, og derfor skal en god leder kunne engagere og involvere medarbejderne, så de føler sig godt klædt på til opgaverne
Foto: detailfolk.dk



Om undersøgelsen:

Jobindex har for Ikea gennemført en online-survey med deltagelse af i alt 1.754 danskerne fra hele landet, som har ansættelse inden for detailhandlen.

Undersøgelsen er gennemført i perioden december 2015 til januar 2016.

Kilde: Ikea

Wednesday den 16 March 2016 kl. 15:10

Ny undersøgelse viser, at en god løn ikke står øverst på listen, når danskere ansat i detailhandlen vægter de vigtigste ting ved et job.

En høj løn er ikke det vigtigste ved et job.

Således bliver et flertal af ansatte i den danske detailhandel i højere grad tiltrukket af arbejdspladser med ry for god ledelse end virksomheder, der tilbyder høj løn.

Det viser en undersøgelse, som Jobindex har gennemført for Ikea Danmark blandt 1.754 danskere, som er beskæftiget i detailhandlen.

Efter god ledelse er det kriterier som et godt socialt miljø og god balance mellem arbejde og fritid, der appellerer til danskerne.

LÆS OGSÅ: Lars Larsen betaler ansatte for fem års overarbejde

De fem vigtigste ting

- Undersøgelsen viser, hvor vigtigt god ledelse er for danskerne, og hvor meget det betyder at trives og udvikle sig under god ledelse. Du kan have en fantastisk løn, men er din chef ikke en dygtig leder, kan du risikere at mistrives og miste motivationen. Det ændrer din gode løn ikke på, siger Teresia Palm, HR-chef i Ikea Danmark.

- Netop god ledelse er et fokuspunkt hos Ikea og vores interne målinger viser, at medarbejderne oplever, at de har nogle gode ledere. God ledelse øger trivsel og motivation hos vores medarbejdere og skaber et godt sammenhold, påpeger Teresia Palm i en pressemeddelelse.

HR-chefen forklarer, at ansatte i Ikea får relativt tidligt et stort ansvar, og derfor skal en god leder kunne engagere og involvere medarbejderne, så de føler sig godt klædt på til opgaverne.

De fem vigtigste jobparametre ifølge undersøgelsen:

  • Dygtig ledelse
  • Gode løn- og ansættelsesvilkår
  • Godt socialt miljø
  • God balance mellem arbejde og fritid
  • Udfordrende og varierende arbejdsopgaver

LÆS OGSÅ: 20-årig elev hos Ikea vil være varehuschef



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD