Klumme: Nyd godt af Pokemon GO-hypen for 10 kroner i timen!
Pokémon GO feberen raser, og det kan blandt andet detailbranchen udnytte. Læs hvordan i dette indlæg fra to eksperter.
Af serie-iværksætter og marketingekspert Jonathan Løw og cand. merc. Innovation management-studerende Tobias Skudstrup.
Du har givetvis hørt om det nye fænomen, der allerede er installeret på dobbelt så mange mobiler som Tinder, har dobbelt så meget aktivitet som Snapchat og et større antal daglige brugere end Twitter.
Pokémon GO er navnet!
Fordi vi arbejder med iværksætteri og markedsføring, har rigtig mange i vores netværk spurgt os, hvorvidt der kun ligger forretningspotentiale i app’en for giganter som Apple? Svaret er nej!
Ikke ret mange små danske virksomheder er begyndt at udnytte de åbenlyse fordele, som hypen muliggør, og hér ligger én potentielt uudnyttet mulighed.
Den gode nyhed er, at det er ganske simpelt at komme i gang. Derudover viser internationale studier lige nu, at ROI’en pr. investeret marketingkrone kan være særdeles god. I nogle tilfælde flere hundrede procent.
Det tager nogle få minutter at sætte op, og din investering ligger i omegnen af 10 kroner i timen - vel at mærke kun de timer, hvor du ønsker, at I skal være aktive og synlige.
Sådan kan du prøve at profitere på Pokémon GO-bølgen nu og her
1. Find ud af om jeres virksomhed ligger tæt på et såkaldt ”Pokestop”. Det er især oplagt for restauranter og butikker, men alle, der henvender sig til forbrugersegmentet, kan potentielt lukrere på muligheden.
2. Installer app’en ”Ingress” på din mobil. Den er gratis og tager et minuts tid at sætte op. Det smarte ved Ingress er, at kortet deri er næsten identisk med det, som Pokémon GO benytter sig af. Og Ingress’ kort og overblik er gratis tilgængeligt.
3. Installer Pokémon GO på din mobil, åben spillet og køb en såkaldt ”Lure”. Dette er i praksis en booster af dit lokale Pokestop, og det gør det særligt attraktivt for spillerne i 30 minutter. Det koster lige nu cirka 5 kroner at købe én Lure.
Du køber en Lure på følgende måde:
a) Find dit nærmeste pokestop via Ingress-app’en
b) Gå herefter ind i Pokémon, find frem til stedet for pokestoppet og tryk på den røde pokeball
c) Tryk på den boksformede Lure (lyserød)
d) Køb en Lure
e) Klik igen på den røde pokeball
f) Vælg punktet ”items”
g) Tryk på luren for at aktivere den ud for det identificerede Pokestop.
Din Lure er nu aktiv i de næste 30 minutter. Logikken er den, at Pokemon-spillerne nu forhåbentlig vil strømme hen til det pågældende Pokestop, og det kan du selvfølgelig udnytte til at pushe dine produkter til dem.
Skulle du ikke ligge tæt på et Pokestop, så find det nærmeste stop og lav en pop-up event for dine produkter tæt på. Det kræver lidt mere setup, så test det af i det små og mål på effekten, inden du går all-in.
Og ligesom med al anden marketing er ovenstående naturligvis ikke en garanteret vej til succes, men det er nu, du skal teste effekten af, imens GO-hypen stadig er i top.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter