Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kød lokker kunder til discountbutikker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 5 September 2014 kl. 10:45 af: Newspaq

Udvalget af fersk kød er et helt afgørende trækplaster i kampen om dagligvarekunderne.

Det giver bedre økonomi på bundlinjen, når discountsupermarkeder udvider deres sortiment af fersk kød. Det fortæller Dansk Supermarkeds indkøbsdirektør for ferskvarer, Jeppe Dahl Jeppesen, til Jyllands-Posten.

- Det er en betydelig vækst, som ligger højere end andre produktgrupper. Desuden er der ingen tvivl om, at kød er afgørende for, hvor kunderne ligger deres indkøb, siger Jeppe Dahl Jeppesen til avisen.

Discountbutikkerne sidder på cirka 40 procent af den samlede dagligvarehandel, og fersk kød anses som den mest værdifulde enkeltstående dagligvare i landet. Derfor regner butikkerne med, at en satsning på nye serier af kød, vil blive ganske lukrativt i det lange løb.

- Vi kan se, at Lidls kødandel er stigende og har været det gennem de seneste par år. Vi har arbejdet intenst med både mærker og sortiment. Og vi har bestemt fået mod på endnu mere, siger Finn Tang, der er Lidls danske direktør, til Jyllands-Posten.

Hos Dansk Supermarked afviser man, at discountbutikken Netto tager markedsandele fra to af koncernens andre kæder, Føtex og Bilka. Der er nemlig fremgang i koncernens samlede kødsalg, fortæller Jeppe Dahl Jeppesen til Jyllands-Posten.

Newspaq

LÆS OGSÅ: Nemlig.com i endnu et angreb på Netto



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD