Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nyt vin- og kødkoncept i discountkæde

Foto: Kiwi minipris



Wednesday den 15 May 2013 kl. 14:20 af: Puk Holm Hansen

Nu lancerer en dansk discountkæde et nyt koncept, der skal hjælpe kunderne med at vælge, hvad de skal have til middag, og hvilken vin der passer til.

Det skal være slut med, at kunderne skal stå længe og gruble over, hvilken en vin der nu passer bedst med laks, kylling eller oksemørbrad. I hvert fald hvis det står til discountkæden Kiwi minipris, der netop har lanceret deres nye koncept, en vin- og kødguide.

- Med vores nye tiltag hjælper vi kunderne i indkøbssituationen, hvor der tit kan være lidt stress på. Dels med forslag til aftensmaden – både hverdagsmad og festligere retter op til weekenden - og dels med et nyt reolsystem, som hjælper dig til nemt at matche vin og mad, fortæller Bjarne Bak, der er administrerende direktør i Kiwi minipris, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: 'Mini'-discountkæde i kraftig vækst

Idéen er hjælp til selvhjælp og konceptet er udviklet med tanke på de travle kunder, som ofte først beslutter, hvad de skal have at til middag, når de står i supermarkedet.

Hvilken vin passer til...

Konceptet med vinguiden er kommer fra England, og gennem farvekoordinering skal kunderne kunne læse sig frem til, hvilken en vin der er det rette valg.

- Vinguiden er en ide, vi har lånt fra England. Her præsenterer vi udvalgte vine på en firfarvet reol. Ud fra farverne kan kunderne se, hvilke vine, der passer til den mad, de vil lave. Vi driver en discountforretning, og vores medarbejdere er ikke vinspecialister, men på denne måde kan vi alligevel vejlede kunderne i valget af god vin, siger Bjarne Bak i pressemeddelelsen.

I vinguiden er vine, som passer godt til kødretter angivet med rød farve. Fiskeegnede vine med blå, pasta og pizza-vine med gul, mens vine, der går godt til fjerkræ, findes på en grøn hylde. Inden for hver af de fire kategorier finder kunderne en prisbillig vin og en vin i den lidt dyrere ende.

Hver måned vælger Kiwis egen vinekspert, hvilke vine, blandt de ca. 100 producenter Kiwi minipris forhandler, der får plads på hylderne i vinguiden.

Inspiration til middagen

Udover vinguiden har Kiwi minipris lanceret en "impulskøler", som skal give kunderne daglige foreslag til aftensmadsmåltidet. I køleren skal man kunne finde dagstilbud på kød, fisk eller fjerkræ, og desuden forslag til komplementærvarer som for eksempel pasta, grønt og saucer. Desuden er køledisken tilrettelagt sådan, at der mandag til torsdag er forslag til hverdagsretter, mens der over weekenden skal være mere festlige forslag.

LÆS OGSÅ: Utraditionelt drive-in koncept tiltrækker kunder

Samtidig har Kiwi startet et initiativ på sin Facebook-side, hvor kunderne kan dele opskrifter med hinanden og få inspiration til både hverdagsmad, sunde retter, smoothies og festmiddage.

LÆS OGSÅ: Irma i ny strategisk alliance

Kiwi minipris er en relativt ny dansk discountkæde, som på nuværende tidspunkt har 90 danske butikker, men som vokser hastigt. Kiwi minipris forventer snart at runde butik nummer 100. I 2008 åbnede de første butikker i Jylland og på Fyn.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD