Nyt vin- og kødkoncept i discountkæde
Nu lancerer en dansk discountkæde et nyt koncept, der skal hjælpe kunderne med at vælge, hvad de skal have til middag, og hvilken vin der passer til.
Det skal være slut med, at kunderne skal stå længe og gruble over, hvilken en vin der nu passer bedst med laks, kylling eller oksemørbrad. I hvert fald hvis det står til discountkæden Kiwi minipris, der netop har lanceret deres nye koncept, en vin- og kødguide.
- Med vores nye tiltag hjælper vi kunderne i indkøbssituationen, hvor der tit kan være lidt stress på. Dels med forslag til aftensmaden – både hverdagsmad og festligere retter op til weekenden - og dels med et nyt reolsystem, som hjælper dig til nemt at matche vin og mad, fortæller Bjarne Bak, der er administrerende direktør i Kiwi minipris, i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: 'Mini'-discountkæde i kraftig vækst
Idéen er hjælp til selvhjælp og konceptet er udviklet med tanke på de travle kunder, som ofte først beslutter, hvad de skal have at til middag, når de står i supermarkedet.
Hvilken vin passer til...
Konceptet med vinguiden er kommer fra England, og gennem farvekoordinering skal kunderne kunne læse sig frem til, hvilken en vin der er det rette valg.
- Vinguiden er en ide, vi har lånt fra England. Her præsenterer vi udvalgte vine på en firfarvet reol. Ud fra farverne kan kunderne se, hvilke vine, der passer til den mad, de vil lave. Vi driver en discountforretning, og vores medarbejdere er ikke vinspecialister, men på denne måde kan vi alligevel vejlede kunderne i valget af god vin, siger Bjarne Bak i pressemeddelelsen.
I vinguiden er vine, som passer godt til kødretter angivet med rød farve. Fiskeegnede vine med blå, pasta og pizza-vine med gul, mens vine, der går godt til fjerkræ, findes på en grøn hylde. Inden for hver af de fire kategorier finder kunderne en prisbillig vin og en vin i den lidt dyrere ende.
Hver måned vælger Kiwis egen vinekspert, hvilke vine, blandt de ca. 100 producenter Kiwi minipris forhandler, der får plads på hylderne i vinguiden.
Inspiration til middagen
Udover vinguiden har Kiwi minipris lanceret en "impulskøler", som skal give kunderne daglige foreslag til aftensmadsmåltidet. I køleren skal man kunne finde dagstilbud på kød, fisk eller fjerkræ, og desuden forslag til komplementærvarer som for eksempel pasta, grønt og saucer. Desuden er køledisken tilrettelagt sådan, at der mandag til torsdag er forslag til hverdagsretter, mens der over weekenden skal være mere festlige forslag.
LÆS OGSÅ: Utraditionelt drive-in koncept tiltrækker kunder
Samtidig har Kiwi startet et initiativ på sin Facebook-side, hvor kunderne kan dele opskrifter med hinanden og få inspiration til både hverdagsmad, sunde retter, smoothies og festmiddage.
LÆS OGSÅ: Irma i ny strategisk alliance
Kiwi minipris er en relativt ny dansk discountkæde, som på nuværende tidspunkt har 90 danske butikker, men som vokser hastigt. Kiwi minipris forventer snart at runde butik nummer 100. I 2008 åbnede de første butikker i Jylland og på Fyn.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter