Kassedame: Hvorfor skal jeg græde i min pause
Afstemning
Alle burde prøve at være kassemedarbejder i fire måneder, mener en kassedame, der er dødtræt af grænseoverskridende kunder.
Det er åbenbart blevet så normalt at svine kassemedarbejderne til i supermarkedet, at flere går grædende til pause. Det forklarer kasseassistenten, Stine Lysemose, i et debatindlæg i Politiken.
- På vores første arbejdsdag får vi at vide, at kunden altid har ret. Derfor kunne jeg heller ikke drømme om at sige en kunde imod. Men er det fair, når mine kollegaer og jeg skal gå grædende ud til pause? Er det fair, at vi hver dag skal stå model til, at voksne mennesker ikke kan vare deres mund over for de mennesker, der sidder bag kassen i et supermarked?, skriver Stine Lysemose i debatindlægget.
Hun mener, at alle bure være kassemedarbejder som en slags værnepligt, for det kunne måske betyde, at de så ville være sødere ved kassemedarbejderne i supermarkedet.
- Efter ca. et år som ansat i et dansk supermarked er jeg blevet ekstra opmærksom på at takke for venligheden og den gode service, hvor end jeg handler. Og hvis jeg er utilfreds med noget, siger jeg det på en pæn og rolig måde. For det er i langt de fleste tilfælde ikke kasseassistentens skyld, og fejlen bliver hverken rettet hurtigere eller mere effektivt af, at der bliver sukket, vrisset og råbt højt, skriver hun.
LÆS OGSÅ: Populær kassedame har fået nyt job
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter