Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Forsker slår et slag for kassedamers ret til at være sure

Foto: detailfolk.dk



Monday den 24 November 2014 kl. 10:32 - Kilde: Flere medier

Det er ok, når kassedamen ikke smiler til kunderne, slår en forsker fast, efter en debattør har kritiseret de danske servicemedarbejderes attitude.

Det er helt i orden, når der ikke altid er et smil på læben hos medarbejderen bag kassen i det lokale supermarked.

Det mener adjunkt ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde på Aalborg Universitet Merete Monrad, skriver Avisen.dk.

Hun vil gerne slå et slag for kassedamens ret til at være sur, efter debattøren Julius Rechendorff har skrevet et indlæg i Politiken, hvor han opfordrer kasseassistenterne til enten at smile og udøve service eller at sige deres job op.

Merete Monrad siger til Avisen.dk, at der i servicesektoren mangler anerkendelse af, hvor meget det kræver at vise følelsesmæssig omsorg. Og selvom medarbejderne gør en ekstra indsats, afspejles det ikke i deres løn.

Hos HK Handel siger arbejdsmiljøkonsulent Merete Hansen til Avisen.dk, at kunderne bør vende det kritiske blik mod dem selv i stedet for mod kassedamen. Tonen er blevet hårdere i supermarkedskøerne, understreger hun.

LÆS OGSÅ: Forsker: Detaillønninger er usle



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD