Kalendergaver og julepynt sikrer Søstrene Grene rekordsalg
Julesalget i butikskæden Søstrene Grene topper allerede i november, og det har i år slået alle rekorder. Vores koncept passer til alle juleforberedelserne, siger direktøren.
Julepynt og kalendergaver bliver revet ned fra hylderne i Søstrene Grene allerede i november, og derfor kan butikskæden allerede nu gøre status over julehandlen.
Og med en omsætning, der er 24 procent større sammenlignet med sidste års julehandel, er Mikkel Grene, adm. direktør i Søstrene Grene, tilfreds.
- Vi forsøger at tilrettelægge vores julehandel, så den matcher vores kunders behov. November er kendetegnet ved, at folk så småt begynder at forberede julen og de mange tilhørende traditioner, og her passer vores koncept og varer rigtig godt ind, siger Mikkel Grene i en pressemeddelelse.
Særligt den sidste fredag i november, Black Friday, slog alle rekorder. På trods af at Søstrene Grene ikke har tilbud og nedsatte varer, som man ellers forbinder med denne fredag, blev der omsat for 29 pct. mere end samme fredag sidste år, hvis man renser tallene for nye butikker.
- Vi skal stå med et varieret sortiment, som gør det let for kunderne at få handlet ind til for eksempel pakkekalenderen, pyntning af hjemmet og juletræet, gaveindpakningen eller juledekorationerne. Men faktisk har vi i år også solgt mange flere julegaver, end vi er vant til, og det skyldes ikke mindst vores større fokus på interiør og vores udvidede bytteservice på julegaver, siger Mikkel Grene.
Succes med sociale medier
Butikken i Aalborg Storcenter blev højdespringeren fredag d. 28. november og kunne notere sig en fremgang på hele 83 pct. i forhold til samme dag sidste år. Også moderbutikken i Aarhus satte ny omsætningsrekord og leverede den største dagsomsætning nogensinde, siden butikken åbnede i 1973. Butikken havde denne dag over 3.200 ekspeditioner – i den travleste periode svarede det til én ekspedition hvert 40. sekund pr. kasse.
Søstrene Grene har øget deres fokus på at skabe æstetisk stærke produkter med eget design, og så lytter man i stigende grad til kunderne på de sociale medier.
LÆS OGSÅ: Sådan har Søstrene Grene opnået Facebook-succes
- Et øget fokus på eget design har gjort, at vi står med et mere æstetisk stærkt udtryk end nogensinde før. Derudover anvender vi de sociale medier til at gå i dialog med vores kunder. Vi har eksempelvis produceret en pakkekalender-video, som er blevet set mere end 100.000 gange i løbet af november, og den blev lavet på baggrund af feedback vi fik sidste år, lyder det fra Mikkel Grene.
På Facebook har kæden da også efterhånden formået at skabe et stort publikum. Hele 315.000 personer følger Søstrene Grene på Facebook, mens omkring 82.000 følger kæden på Instagram.
LÆS OGSÅ: Danske kæders Black Friday slog rekord
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter