Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kaffegigant åbner ny butik i Danmark

Foto: Nespresso



Friday den 1 August 2014 kl. 11:38 af: Freja Thorbech

Nespresso åbner i dag en ny butik i Danmark, og flere kan være på vej, lyder det fra brandets Country Business Manager.

Fredag slår Nespresso dørene op til en ny butik i Danmark.

Kaffegiganten har været på det danske marked siden 2006 og har indtil nu haft butikker i henholdsvis Aarhus og København.

Den nye butik, der åbner i dag, kommer til at ligge i Magasin i Lyngby. Og det er der flere gode grunde til, at det netop er Lyngby, der kommer til at huse brandets tredje butik, forklarer Johan Bäckström, der er Country Business Manager for Nespresso i Danmark.

- Der er stadig mere end 90 procent af danskerne, som endnu ikke har en Nespresso-maskine, så der er stadig et stort potentiale for Nespresso i Danmark. Og København, hvor vi allerede har en butik, er selvfølgelig et interessant område, fordi der bor og kommer mange mennesker, men vi har fundet ud af, at Nordsjælland også er et område man mange eksisterende og potentielle nye kunder, siger han til detailfolk.dk.

Med den nye butik vil man derfor servicere allerede eksisterende kunder, som man kender til fra sin kundeklub, men altså også give flere nye kunder muligheden for at lære brandet at kende.

- En butik nord for København, gør det nemmere for de kunder, som ikke kommer så tit i København og ikke vil køre hele vejen derind. Vi har fundet ud af, at mange af dem, der bor i Nordsjælland ofte tager til Lyngby i stedet for København, så samarbejdet med Magasin i Lyngby er et perfekt match for os, forklarer Johan Bäckström.

Mere end en butik

Den nye butik er ikke blot en butik, fortæller Johan Bäckström.

- Det er en udforskningsmulighed for dem, der gerne vil vide mere om kaffe, siger han og fortæller, at man blandt andet har ansat otte kaffespecialister, der ved alt om de forskellige typer af kaffe.

Hver gang Nespresso åbner en butik, handler det om at give et brandstatement og vise sine produkter frem. Det sker i samspil med brandets tre andre kanaler: mobil, e-commerce og kundeservice-telefonen, hvor det også er muligt at bestille kaffe 24 timer i døgnet.

Nespresso har for nyligt relanceret sin webshop med en højere hastighed og flere funktioner. Og sammen med de andre kanaler spiller den en stor rolle i Nespressos strategi.

- Vi betragter os selv som et omnichannel-brand, fordi vi har det store samspil mellem kanalerne, siger Johan Bäckström og fortæller, at man eksempelvis både kan lave en elektronisk bestilling i den fysiske butik, men også lave en ordre på webshoppen, der kan afhentes i en butik på vej hjem fra arbejde.

Brandets mobilapp giver samtidig mulighed for, at kaffespecialisterne i butikken kan se, hvad den enkelte kunde tidligere har bestilt via telefonen og dermed tilrettelægge sin service efter det.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD