Kaffegigant åbner ny butik i Danmark
Nespresso åbner i dag en ny butik i Danmark, og flere kan være på vej, lyder det fra brandets Country Business Manager.
Fredag slår Nespresso dørene op til en ny butik i Danmark.
Kaffegiganten har været på det danske marked siden 2006 og har indtil nu haft butikker i henholdsvis Aarhus og København.
Den nye butik, der åbner i dag, kommer til at ligge i Magasin i Lyngby. Og det er der flere gode grunde til, at det netop er Lyngby, der kommer til at huse brandets tredje butik, forklarer Johan Bäckström, der er Country Business Manager for Nespresso i Danmark.
- Der er stadig mere end 90 procent af danskerne, som endnu ikke har en Nespresso-maskine, så der er stadig et stort potentiale for Nespresso i Danmark. Og København, hvor vi allerede har en butik, er selvfølgelig et interessant område, fordi der bor og kommer mange mennesker, men vi har fundet ud af, at Nordsjælland også er et område man mange eksisterende og potentielle nye kunder, siger han til detailfolk.dk.
Med den nye butik vil man derfor servicere allerede eksisterende kunder, som man kender til fra sin kundeklub, men altså også give flere nye kunder muligheden for at lære brandet at kende.
- En butik nord for København, gør det nemmere for de kunder, som ikke kommer så tit i København og ikke vil køre hele vejen derind. Vi har fundet ud af, at mange af dem, der bor i Nordsjælland ofte tager til Lyngby i stedet for København, så samarbejdet med Magasin i Lyngby er et perfekt match for os, forklarer Johan Bäckström.
Mere end en butik
Den nye butik er ikke blot en butik, fortæller Johan Bäckström.
- Det er en udforskningsmulighed for dem, der gerne vil vide mere om kaffe, siger han og fortæller, at man blandt andet har ansat otte kaffespecialister, der ved alt om de forskellige typer af kaffe.
Hver gang Nespresso åbner en butik, handler det om at give et brandstatement og vise sine produkter frem. Det sker i samspil med brandets tre andre kanaler: mobil, e-commerce og kundeservice-telefonen, hvor det også er muligt at bestille kaffe 24 timer i døgnet.
Nespresso har for nyligt relanceret sin webshop med en højere hastighed og flere funktioner. Og sammen med de andre kanaler spiller den en stor rolle i Nespressos strategi.
- Vi betragter os selv som et omnichannel-brand, fordi vi har det store samspil mellem kanalerne, siger Johan Bäckström og fortæller, at man eksempelvis både kan lave en elektronisk bestilling i den fysiske butik, men også lave en ordre på webshoppen, der kan afhentes i en butik på vej hjem fra arbejde.
Brandets mobilapp giver samtidig mulighed for, at kaffespecialisterne i butikken kan se, hvad den enkelte kunde tidligere har bestilt via telefonen og dermed tilrettelægge sin service efter det.
Artiklen fortsætter på næste side
Forrige side | 1 2 | Næste side |
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter