Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Baresso: De unge kommer her ikke for kaffens skyld

Foto: morguefile.com



Sunday den 11 May 2014 kl. 10:50 af: Steffen Moses

Kaffekæden Baresso må erkende, at de unge kunder ikke kommer for kaffens skyld. De unges cafévaner handler mere om siestakultur end om kaffe, siger forsker.

Hos Baresso Coffee har man indset, at de unge kunder sjældent kommer for kaffens skyld. Derfor arbejder kæden med en lang række andre kaffefrie produkter, fortæller kommerciel direktør Anders Wall.

- Vi forsøger at favne bredt med vores drikke, så vi har et match til alle smagsløg, og vi går meget op i produktudvikling og innovation. Hver sommer lancerer vi en Iceblend med en helt ny smag, der er oppe i tiden, siger Johannes Andersen i en pressemeddelelse.

Årsagen til, at de unge vælger at sætte sig ind på en kaffebar, selvom de ikke bryder sig om den sorte, harske bønne, er ifølge lektor på Aalborg Universitet, Johannes Andersen, at den sydeuropæiske kultur også findes her i landet.

- Det handler om socialt nærvær og om at tage et hurtigt break fra hverdagen, som vi kender det fra den sydeuropæiske siesta-kultur, mere end det handler om kaffen for de unge, siger han.

Der er 44 Baresso-kaffebarer i København, Aarhus, Vejle, Odense og Aalborg. Og kæden beskæftiger 500 medarbejdere.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD