Jysk lancerer nordisk kollektion i 18 lande
I stedet for at producere varer, der passer til ét land, har Jysk valgt den modsatte strategi og sælger nu de samme produkter i 18 lande.
Kunder i Østeuropa, der ønsker at købe de samme møbler, som Jysk sælger i de skandinaviske lande, får nu nem adgang til netop dette. Det skyldes, at Jysk lancerer et globalt sortiment på nettet, som skal sælges i 18 lande. Det skriver Jysk i en pressemeddelelse.
Sortimentet går under navnet Jysk Favourites og skal imødekomme den store efterspørgsel på skandinavisk design, som Jysk har oplevet de seneste år - især fra østeuropæiske lande.
- Jysk Favourites er startskuddet til en ny, global tankegang, når det gælder vores sortiment. Der vil fortsat være regionale forskelle på, hvilke varer kunderne kan finde i butikkerne. Det nye er, at vi nu udbreder det skandinaviske design til endnu flere kunder online via tablets i butikkerne og i Jysks webshop, udtaler Peter Andsager, Executive Vice President, Purchasing, i JYSK i pressemeddelelsen.
Flytter varer til polsk lager
Den nye strategi betyder også, at 150 varer skifter hjemsted fra Jysks distributionscenter i Uldum i Danmark. De distribueres i stedet fra distributionscentret i Radomsko i Polen.
- Det gør det fysisk muligt at levere de nye varer på tværs af endnu flere landegrænser, skriver Jysk i pressemeddelelsen.
Globale designtrends
Helt generelt er Jysk begyndt at tænke mere globalt i sin designstrategi, og det betyder, at flere varer skal kunne sælges på flere markeder.
- Vi er for alvor begyndt at bruge trends inden for boligindretning som rettesnore, når vi indkøber nye varer i Jysk. Det giver en god sammenhæng mellem produkterne og gør det lettere for kunderne at sammensætte dem i deres hjem, siger Katrine Kruuse, der er Range & Design Manager i Jysk.
- Og så har vi en klar fordel i vores rødder, for det skandinaviske er virkelig in i store dele af verden. Når vi så giver det skandinaviske et globalt twist, har vi opskriften på succes, uddyber hun.
De 18 lande, som får mulighed for at købe det globale sortiment er: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet, Ungarn, Holland, Slovakiet, Storbritannien, Slovenien, Kroatien, Bosnien-Herzegovina, Serbien, Ukraine, Bulgarien, Rumænien og Grækenland.
Jysk Group er i dag til stedet i 44 lande med samlet set 2400 butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter