Sådan har Jysk fordoblet sit salg på nettet
Jysk afslører, hvordan boligkæden har øget sit onlinesalg med 100 procent. En succes, som i starten gav bagslag.
100 procent.
Så meget har Jysk-kæden øget sit onlinesalg.
I kampen for at få flere kunder gjorde Jysk i midten af marts det muligt for kunderne at bestille fra hele Jysks sortiment i netshoppen og hente varerne i den lokale butik uden at skulle betale for fragt.
Et tiltag, der har ført til en fordobling af onlinesalget.
- Med vores nye setup får Jysk-kunder mange flere valgmuligheder uden ekstra omkostninger, siger Niels Veien, Executive Vice President, Sales, Marketing & E-Business i Jysk.
Succes gav problemer
Faktisk var succesen i begyndelsen så stor, at Jysk i en periode måtte begrænse det nye tiltag.
- Butikkerne kunne simpelthen ikke følge med. Nu har vi forbedret konceptet, så vi både kan tilbyde god service og bredt sortiment, siger Niels Veien i en pressemeddelelse, hvori han fremhæver, at omnichannel er den eneste vej frem for fysiske butikker.
- Kunderne forventer ganske simpelt, at de kan handle på nettet døgnet rundt og få leveret varerne præcist, som det passer dem. Kun de kæder, som formår at kombinere styrken fra lokal tilstedeværelse med internettets muligheder, får succes i fremtiden, vurderer Niels Veien.
Jysk Group har i dag over 2.300 butikker og 20.000 medarbejdere i 41 lande.
LÆS OGSÅ: Jysk-butik genåbner i amputeret udgave efter brand
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter